Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Rekord: kina loni prodala vstupenky za 2,27 miliardy

12:05, 23. 1. 2019

Jak jsme psali již dříve, český kinotrh v roce 2018 dosáhl rekordních hodnot: tržby kin za prodej lístků dosáhly 2,27 miliardy korun.

V meziročním srovnání to představuje nárůst o 265 milionů. Do kinosálů dorazilo celkem 16,344 milionu diváků (opět rekordní číslo v novodobé historii trhu). Oproti roku 2017 to je více o 1,111 milionu více. Průměrná cena vstupenky vyskočila na 138,82 koruny (o rok dříve 131,57 koruny).

Nejvýdělečnějším filmem v loňské nabídce kin se stal s přehledem Bohemian Rhapsody (foto) s hrubými tržbami 166 milionů korun a návštěvností 1,074 milionu diváků. Dále následují Avengers: Infinity War (tržby 100 milionů, 631 tisíc diváků), Po čem muži touží (83 milionů, 559 tisíc diváků), Hotel Transylvánie: Příšerózní dovolená (69 milionů, 492 tisíc diváků) a Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (75 milionů korun, 473 tisíc diváků).

Zde pořadí TOP 5 distributorů podle tržeb nasazených filmů:

  1. Cinemart 933 milionů (41,1 procenta trhu)
  2. Falcon 654 milionů (28,8 procenta)
  3. Vertical Entertainment 312 milionů (13,7 procenta)
  4. Bontonfilm 138 milionů (6,1 procenta)
  5. Bioscop/AQS 95 milionů (4,2 procenta)

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Comscore: Globální kinotrh loni dosáhl miliardového rekordu

Marvelovský byznysový zázrak Avengers: Endgame přilákal do kin přes 800 tisíc Čechů

Komiksová adaptace Captain Marvel v kinech překročila miliardu dolarů

Horského Ženy v běhu míří k neuvěřitelné byznysové metě 200 milionů

Nová komedie Karla Janáka LOVEní prodala při startu kinolístky za 7 milionů

Blockbuster Captain Marvel několik dní před překonáním hranice jedné miliardy dolarů

Horského komedie Ženy v běhu prodala kinolístky za více než 150 milionů

Tržby kinořetězce Cinema City Czech v roce 2018 přesáhly 1,1 miliardy

Horského komedii Ženy v běhu vidělo přes milion diváků

Globální kinotrhák Captain Marvel v Česku odstartoval se 30 miliony

Blockbuster Captain Marvel zahájil sklizeň v kinech s téměř půl miliardou dolarů

Komedie Ženy v běhu prodala kinolístky za více než 130 milionů

Globální kinotržby Jak vycvičit draka 3 překročily 300 milionů dolarů

Animák Jak vycvičit draka 3 odstartoval s 25 miliony

Režisér Horský a film Ženy v běhu čerstvými členy stomilionového klubu

Alita: Bojový Anděl prodala na čínském trhu kinolístky za více než 60 milionů dolarů

Komedie Ženy v běhu sprintuje k byznysové metě 100 milionů

Sci-fi Alita: Bojový Anděl odstartovalo v kinech s více než 100 miliony dolarů

Komedie Ženy v běhu za dva týdny překonala hranici 400 tisíc návštěvníků

Nová komedie Ženy v běhu konečně vytlačila Bohemian Rhapsody z čela žebříčku tržeb

Nejlepším filmem 2018 je podle kritiků Sedláčkův Jan Palach

Bontonfilm má objednávky na desítky tisíc nosičů Bohemian Rhapsody

Do pražského kina Světozor loni přišlo rekordních 157 tisíc diváků

Kinodistributor Cinemart dokončil výrobu nové celovečerní komedie Vlastníci

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • O2 Czech Republic: díky spojení několika frekvenčních pásem jako první pokryl celé město, konkrétně Kolín, mobilním internetem s rychlostí očekávanou od sítí 5G.

  • Daniel Křetínský a Patrik Tkáč: EP Global Commerce (EPGC) předložila akcionářům německé společnosti Metro (rozsáhlá síť obchodů Cash&Carry) veřejnou nabídku na převzetí všech kmenových a prioritních akcií. Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad Metrem. Nabídková cena za kmenové akcie činí 16 eur a za prioritní akcie 13,80 eura. To firmu nacenilo na téměř 6 miliard eur. EPGC již vlastní 7,3 procenta kmenových akcií Metra.

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.