Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rekord: kina loni prodala vstupenky za 2,27 miliardy

12:05, 23. 1. 2019

Jak jsme psali již dříve, český kinotrh v roce 2018 dosáhl rekordních hodnot: tržby kin za prodej lístků dosáhly 2,27 miliardy korun.

V meziročním srovnání to představuje nárůst o 265 milionů. Do kinosálů dorazilo celkem 16,344 milionu diváků (opět rekordní číslo v novodobé historii trhu). Oproti roku 2017 to je více o 1,111 milionu více. Průměrná cena vstupenky vyskočila na 138,82 koruny (o rok dříve 131,57 koruny).

Nejvýdělečnějším filmem v loňské nabídce kin se stal s přehledem Bohemian Rhapsody (foto) s hrubými tržbami 166 milionů korun a návštěvností 1,074 milionu diváků. Dále následují Avengers: Infinity War (tržby 100 milionů, 631 tisíc diváků), Po čem muži touží (83 milionů, 559 tisíc diváků), Hotel Transylvánie: Příšerózní dovolená (69 milionů, 492 tisíc diváků) a Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (75 milionů korun, 473 tisíc diváků).

Zde pořadí TOP 5 distributorů podle tržeb nasazených filmů:

  1. Cinemart     933 milionů (41,1 procenta trhu)
  2. Falcon     654 milionů (28,8 procenta)
  3. Vertical Entertainment     312 milionů (13,7 procenta)
  4. Bontonfilm     138 milionů (6,1 procenta)
  5. Bioscop/AQS     95 milionů (4,2 procenta)

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Comscore: Globální kinotrh loni dosáhl miliardového rekordu

Marvelovský byznysový zázrak Avengers: Endgame přilákal do kin přes 800 tisíc Čechů

Komiksová adaptace Captain Marvel v kinech překročila miliardu dolarů

Horského Ženy v běhu míří k neuvěřitelné byznysové metě 200 milionů

Nová komedie Karla Janáka LOVEní prodala při startu kinolístky za 7 milionů

Blockbuster Captain Marvel několik dní před překonáním hranice jedné miliardy dolarů

Horského komedie Ženy v běhu prodala kinolístky za více než 150 milionů

Tržby kinořetězce Cinema City Czech v roce 2018 přesáhly 1,1 miliardy

Horského komedii Ženy v běhu vidělo přes milion diváků

Globální kinotrhák Captain Marvel v Česku odstartoval se 30 miliony

Blockbuster Captain Marvel zahájil sklizeň v kinech s téměř půl miliardou dolarů

Komedie Ženy v běhu prodala kinolístky za více než 130 milionů

Globální kinotržby Jak vycvičit draka 3 překročily 300 milionů dolarů

Animák Jak vycvičit draka 3 odstartoval s 25 miliony

Režisér Horský a film Ženy v běhu čerstvými členy stomilionového klubu

Alita: Bojový Anděl prodala na čínském trhu kinolístky za více než 60 milionů dolarů

Komedie Ženy v běhu sprintuje k byznysové metě 100 milionů

Sci-fi Alita: Bojový Anděl odstartovalo v kinech s více než 100 miliony dolarů

Komedie Ženy v běhu za dva týdny překonala hranici 400 tisíc návštěvníků

Nová komedie Ženy v běhu konečně vytlačila Bohemian Rhapsody z čela žebříčku tržeb

Nejlepším filmem 2018 je podle kritiků Sedláčkův Jan Palach

Bontonfilm má objednávky na desítky tisíc nosičů Bohemian Rhapsody

Do pražského kina Světozor loni přišlo rekordních 157 tisíc diváků

Kinodistributor Cinemart dokončil výrobu nové celovečerní komedie Vlastníci

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.