Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mobilní operátor O2 loni vydělal přes 5,4 miliardy, net profit meziročně mírně klesl

Mobilní operátor O2 Czech Republic, kterého ovládá miliardář Petr Kellner, v roce 2018 mírně navýšil provozní výnosy, počet mobilních zákazníků a zákazníků placené TV. Naopak čistý zisk drobně klesl o více než 100 milionů.

Konsolidované provozní výnosy O2 v roce 2018 dosáhly 37,996 miliardy korun, v meziročním srovnání o 0,8 procenta více (neauditované cifry). Z celkového čísla na mobilní segment v Česku připadá 20,311 miliardy korun (meziročně +1,6 procenta). Naopak fixní segment v ČR meziročně klesl o 3,6 procenta na 10,401 miliardy korun. "Růst obchodního výkonu je o to cennější, že jsme jej dosáhli současně s úspěšným dokončením historicky největšího transformačního projektu informačních technologií. Ten nám v budoucnu umožní výrazně rozvinout samoobsluhu Moje O2," uvedl ředitel firmy Jindřich Fremuth.

Konsolidovaný zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací (EBITDA) loni dosáhl 11,163 miliardy, v meziročním srovnání o 650 milionů více. Čistý konsolidovaný zisk spadl o 2,5 procenta (139 milionů) na 5,448 miliardy korun.

Počet mobilních zákazníků v Česku narostl o 100 tisíc na 5,038 milionu. Z toho na smluvní služby připadá 3,594 milionu (+4,8 procenta). Za růstem stojí podle zástupců O2 především vysoký zájem o exkluzivní sportovní obsah a úspěšná nabídka balíčků O2 Spolu pro rodiny, skupiny přátel a drobné podnikatele. Placenou televizi O2 TV mělo na konci roku 2018 předplacenou 335 tisíc, o rok dříve to bylo 273 tisíc.

"Z finančního pohledu byl rok 2018, a zejména jeho druhé pololetí, rokem nejvyšších investic od rozdělení společnosti v roce 2015. Kromě investic do nákupů exkluzivních sportovních práv a transformace informačních systémů jsme pokračovali v investicích do dalšího posílení vlastní mobilní sítě na Slovensku," doplnil finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.