Promotérská a hudební firma BrainZone International přiveze do Česka koncert norské popové legendy A-ha (foto). Je to vůbec poprvé, co kapela vystoupí v České republice. ... celý článek
Šéfredaktor Michal Půr (foto) chce koupit 100 procent ve zpravodajském a publicistickém portálu Info.cz. Až doposud vlastnila vydavatelskou firmu Info.cz Online Media ... celý článek
Zpěvák Ben Cristovao (foto) a jeho organizační tým zkusí zopakovat úspěšný koncertní byznys z letošního září, kdy se jim do pražské O2 arény podařilo na koncert přilákat na ... celý článek
Největší online obchod v Česku Alza.cz, který ovládá miliardář Aleš Zavoral, v loňském roce opět navýšil obrat o miliardy.
Obrat Alzy v roce 2018 dosáhl 25 miliard korun bez DPH (972 milionů eur; předběžná neauditovaná čísla). V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 4 miliardy (19,3 procenta). Ještě v roce 2013 obrat firmy činil 9 miliard korun. V Česku (38 kamenných poboček, 73 Alzaboxů) loni obrat narostl 21 procent, na Slovensku (13 kamenných poboček, 15 Alzaboxů) pak o 15 procent. Jen v pražském showroom nakoupilo 500 tisíc zákazníků. Maďarská pobočka Alzy (loni se otevřel velký showroom v Budapešti) rostla o 129 procent.
Zavoralův e-shop v roce 2018 zaznamenal 11,3 milionu objednávek (meziročně plus 31 procent), počet prodaných kusů činil 30 milionů (+31 procent). Zákaznická báze narostla na 3,7 milionu. Firma měla sedm segmentů s obratem přes miliardu: bílé elektro, domácí elektro, mobily, notebooky, počítačové komponenty, příslušenství a televize. Jen notebooky a mobily přesáhly každý 2 miliardy.
V letošním roce Zavoralův tým pod vedením Tomáše Havryluka nastartuje segment petcare (domácí zvířata) a rozšíření segmentu sport. Pokračovat bude rovněž expanze v Maďarsku. Nastartovat by měla expanze do Německa a Rakouska. Ve společnosti pracuje cca 1500 lidí, v letošním roce by měla nabrat další desítky zaměstnanců (IT, obchodní a marketingové týmy, finance atd.).
Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.
Zenith: mediální agentura ze skupiny Publicis Groupe odhaduje, že v roce 2020 reklamní investice v Česku porostou zhruba o 5 procent. Dominantní zůstane online a TV. "Růst bude tažený zatím stále se zvyšujícími investicemi z kategorie retailu včetně e-commerce. Růst podpoří i výroční sportovní události jako jsou olympijské hry v Tokiu nebo fotbalové Euro," uvedl David Krňák, chief media officer Publicis Groupe.
Zásilkovna: přepravila v pondělí 9. prosince 307 tisíc zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Loňský rekord byl 202 tisíc zásilek za den. Zásilkovna očekává, že do začátku letošních Vánoc překoná hranici 350 tisíc přepravených zásilek za den.
Air Bank: novou ředitelkou péče o zaměstnance banky (HR oddělení) se v prosinci stala Soňa Schwarzová.
FTV Prima: jeden z vlastnických vehiklů televizní firmy Ivana Zacha, společnost THR Media, se přejmenoval na Prima Media Club Group. Členy představenstva jsou nově Marek Singer (ředitel Primy), Josef Stránský, Petr Babulík (finanční ředitel Primy) a Vladimír Pořízek (provozní ředitel Primy).
Velká Pecka: provozní firma e-shopu s potravinami Rohlik.cz získala od antimonopolního úřadu povolení ke spojení s firmou My Food Wholesale (velkoobchodní aktivity, Freshbedýnky, gastro, catering a Mlsná farma).
Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.
Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."
Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.
Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.