Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinematografický fond letos uvolní na výrobu filmů téměř 150 milionů

16:48, 2. 2. 2019

Státní Filmový fond, který přerozděluje stovky milionů daňových poplatníků směrem k českým a zahraničním filmařům, zveřejnil alokaci prostředků pro jednotlivé kapitoly v rámci krátkodobé koncepce (KK) 2019 pro podporu české kinematografie. KK 2019 celkem zahrnuje 202 milionů korun.

O rok dříve KK alokovala 361 milionů korun. Na nejdůležitější kapitolu, výrobu českého kinematografického díla, bude letos uvolněno 147 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 101 milionů méně. Je to dáno letošním kratším obdobím KK, které končí v září 2019. Kupříkladu jedna výzva týkající se výroby celovečerního hraného filmu s objemem 64 milionů, výroby dokumentárního filmu s 12 miliony nebo výzva na vývoj celovečerního hraného filmu o objemu 9 milionů "spadly" do krátkodobé koncepce 2020.

Zde přinášíme hlavní kapitoly KK 2019 (v závorce cifra za rok 2018):

  • vývoj českého kinematografického díla - 25 milionů (38 milionů). Z toho celovečerního hraného filmu 9 milionů
  • výroba českého kinematografického díla - 147 milionů (248 milionů). Z toho na celovečerní hraný film připadá 64 milionů a na celovečerní hraný debut 10 milionů
  • distribuce kinematografického díla - 9 milionů (15 milionů)
  • technický rozvoj a modernizace kinematografie - 12 milionů (10 milionů)
  • propagace českého kinematografického díla - 5 milionů (20 milionů)

Podrobnější info k příjmům filmového fondu v roce 2019, viz obrázek. V koláčovém grafu jsou zahrnuty i dotace pro filmové pobídky ("druhá kapsa" fondu) ve výši 800 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: novými členy dozorčí rady vydavatelství se stali hoši z Penty - Marián Slivovič (investiční ředitel, aktivity skupiny v bankovním sektoru, masoprůmyslu, Prima banka) a Peter Andits (investiční manažer Penty).

  • Info.cz: konzervativní zpravodajský server, ve kterém má podíl miliardář Daniel Křetínský, spouští nový podcast s názvem Insider. Ten se zaměřuje na zákulisí businessu, politiky a médií. Pořad uvádí šéfredaktor Info.cz Michal Půr spolu s vydavatelem Tomášem Jirsou.

  • Publicis Groupe: komunikační skupina s aktivy i v Česku koupila datovou firmu Epsilon. Objem akvizice je 4,4 miliardy dolarů. Epsilon se specializuje na využití klientských dat pomocí vlastních platforem. Zaměstnává přibližně 9 tisíc lidí včetně 3700 datových specialistů a 2 tisíc technologických expertů.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Teroristka

Sympatický film, který by si však možná zasloužil delší a pečlivější práci dramaturga. Zatímco téma vyhoření vztahu, stárnutí a touha po změně u předchozího snímku Teorie tygra bylo padesátníkovi Radkovi Bajgarovi (v obou případech scénář a režie) evidentně blízké, díky čemuž film vyznívá lehce, energicky a uvěřitelně, u tragikomedie Teroristka musel hlavní autor více fabulovat a více balancovat na křídlech fantazie.

Ne všechny Bajgarovy nápady se podařilo ukočírovat nebo dotáhnout do konce. Jsou to povětšinou drobnosti, které však znalého diváku trochu dráždí: členové mysliveckého spolku pálí v obydlené zóně a mimo hon, jako by se nechumelilo, jindy další myslivec pohřbívá v pohodě mrtvého psa do země hned vedle řeky, elektrika do hlučící hospody vede externě tlustým kabelem přes jakýsi plot, takže není problém jej přeseknout, kriminálník, který se bojí vězení, ale ochotně spolupracuje s amatérem na přípravy vraždy atd. atd. Téma malého regionálního zla/šikany a vzpoury proti němu je jako tanec na platu s vejci - je to jemná hodinářská práce, kde hodně záleží na detailech.

Všechny tyto rezervy však zhusta přebíjí dva fantastické herecké výkony v hlavních rolích - Iva Janžurová coby učitelka, která celý život hlásala slušnost, aby v důchodu poznala, že na hrubý pytel patří hrubá záplata, a Martin Hofmann balancující na hraně mezi buransky mazaným lokálním šíbrem a bezcitným sociopatem. Zejména Janžurová v sobě umně dokáže skloubit tragiku i komiku osamělého outsidera na sebevražedné misi. Možná jen ten závěr sklouzává zbytečně do rozverné frašky, která trochu překrývá Bajgarův vážný apel na slušné lidi: braňte se. Bylo by škoda, kdyby zapadl.