Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinematografický fond letos uvolní na výrobu filmů téměř 150 milionů

16:48, 2. 2. 2019

Státní Filmový fond, který přerozděluje stovky milionů daňových poplatníků směrem k českým a zahraničním filmařům, zveřejnil alokaci prostředků pro jednotlivé kapitoly v rámci krátkodobé koncepce (KK) 2019 pro podporu české kinematografie. KK 2019 celkem zahrnuje 202 milionů korun.

O rok dříve KK alokovala 361 milionů korun. Na nejdůležitější kapitolu, výrobu českého kinematografického díla, bude letos uvolněno 147 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 101 milionů méně. Je to dáno letošním kratším obdobím KK, které končí v září 2019. Kupříkladu jedna výzva týkající se výroby celovečerního hraného filmu s objemem 64 milionů, výroby dokumentárního filmu s 12 miliony nebo výzva na vývoj celovečerního hraného filmu o objemu 9 milionů "spadly" do krátkodobé koncepce 2020.

Zde přinášíme hlavní kapitoly KK 2019 (v závorce cifra za rok 2018):

  • vývoj českého kinematografického díla - 25 milionů (38 milionů). Z toho celovečerního hraného filmu 9 milionů
  • výroba českého kinematografického díla - 147 milionů (248 milionů). Z toho na celovečerní hraný film připadá 64 milionů a na celovečerní hraný debut 10 milionů
  • distribuce kinematografického díla - 9 milionů (15 milionů)
  • technický rozvoj a modernizace kinematografie - 12 milionů (10 milionů)
  • propagace českého kinematografického díla - 5 milionů (20 milionů)

Podrobnější info k příjmům filmového fondu v roce 2019, viz obrázek. V koláčovém grafu jsou zahrnuty i dotace pro filmové pobídky ("druhá kapsa" fondu) ve výši 800 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Omnicom Media Group: změny statutárních orgánů firem ve skupině. Jednatelkou OMG přestala být Šárka Vránová, v OMD Czech Vránová odešla z představenstva. V PHD představenstvo opustil Martin Šebesta a v Attention!Media jednatelem přestal být Jan Bartoš.

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.