Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kinematografický fond letos uvolní na výrobu filmů téměř 150 milionů

16:48, 2. 2. 2019

Státní Filmový fond, který přerozděluje stovky milionů daňových poplatníků směrem k českým a zahraničním filmařům, zveřejnil alokaci prostředků pro jednotlivé kapitoly v rámci krátkodobé koncepce (KK) 2019 pro podporu české kinematografie. KK 2019 celkem zahrnuje 202 milionů korun.

O rok dříve KK alokovala 361 milionů korun. Na nejdůležitější kapitolu, výrobu českého kinematografického díla, bude letos uvolněno 147 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 101 milionů méně. Je to dáno letošním kratším obdobím KK, které končí v září 2019. Kupříkladu jedna výzva týkající se výroby celovečerního hraného filmu s objemem 64 milionů, výroby dokumentárního filmu s 12 miliony nebo výzva na vývoj celovečerního hraného filmu o objemu 9 milionů "spadly" do krátkodobé koncepce 2020.

Zde přinášíme hlavní kapitoly KK 2019 (v závorce cifra za rok 2018):

  • vývoj českého kinematografického díla - 25 milionů (38 milionů). Z toho celovečerního hraného filmu 9 milionů
  • výroba českého kinematografického díla - 147 milionů (248 milionů). Z toho na celovečerní hraný film připadá 64 milionů a na celovečerní hraný debut 10 milionů
  • distribuce kinematografického díla - 9 milionů (15 milionů)
  • technický rozvoj a modernizace kinematografie - 12 milionů (10 milionů)
  • propagace českého kinematografického díla - 5 milionů (20 milionů)

Podrobnější info k příjmům filmového fondu v roce 2019, viz obrázek. V koláčovém grafu jsou zahrnuty i dotace pro filmové pobídky ("druhá kapsa" fondu) ve výši 800 milionů korun.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil novou veřejnou konzultaci k upravenému návrhu podmínek připravovaného výběrového řízení na kmitočty v pásmech 700 MHz a 3,5 GHz. Připomínky k návrhu bude možné v rámci veřejné konzultace uplatnit do jednoho měsíce od zahájení. "ČTÚ nově v pásmu 700 MHz vyhrazuje blok o velikosti 10 MHz pro nové zájemce o vstup na trh. Tím podporuje možnost vzniku nového celoplošného infrastrukturního hráče." Zahájení tendru úřad předpokládá ještě v průběhu letních měsíců 2020.

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

  • FTV Prima: třetí ročník festivalu Blue Style Prima Fest, který se měl letos konat v termínu 17. a 18. července v největším zábavním areálu Šikland na Vysočině, se kvůli čínskému koronaviru neuskuteční.

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.