Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kellnerův projekt Zonky se má čile k světu, letos chce překročit 11 miliard

14:40, 8. 2. 2019

Online/mobilní peer2peer půjčovací platforma Zonky (majitelé Petr Kellner a Jiří Šmejc) přidává na miliardovém tempu rozpůjčovaných peněz a letos by konečně chtěla vykročit do zahraničí.

Objem peněz, které doposud přes Zonky protekly, se momentálně pohybuje okolo 5,7 miliardy korun, hranice 6 miliard by měla padnout na konci února. "Někdy v září, říjnu se dostaneme přes 10 miliard korun, na konci roku 2019 by to mělo být přes 11 miliard korun," počítá CEO Pavel Novák (na fotce vpravo, vlevo šéfka PR Michaela Brodecká).

Počet investorů na konci roku 2018 se blížil 25 tisícům, počet příjemců peněz přesáhl 37 tisíc. Celkový počet zákazníků (investoři plus příjemci) podle Nováka letos překročí 100 tisíc. Tým Zonky nyní čítá přes 170 lidí a v Česku by z důvodů úspory nákladů neměl překročit 200 zaměstnanců. Průměrný objem půjčky je 146 tisíc korun. Firma podle svých údajů dosáhla 4 procentního podílu na trhu v nově vydaných hotovostních úvěrech. Cílem je 10ti procentní podíl. "V podstatě již konkurujeme bankám," uvedl Novák.

V letošním roce chce tým Zonky poprvé zprostředkovat půjčku v zahraničí. V této chvíli studuje německý a španělský trh. Do rozjezdu Zonky poslal mateřský Home Credit investici v řádu vyšších stovek milionů. Firma v roce 2017 prodělala 272 milionů, loni by to mělo být 240 milionů a letos ztráta dosáhne 200 milionů korun. Poprvé do měsíčního provozního zisku by se Zonky měla dostat (nekonsolidovaný výsledek jen v Česku) někdy v roce 2020.

Pro Kellnerův a Šmejcův Home Credit je Zonky kromě vlastního core byznysu i zajímavou pokusnou a inspirační "laboratoří". Z peer2peer platformy podle Nováka převzal kupříkladu systém počítání scoringu nebo cloudové technologie.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.