Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Souhrnný průměrný prodej velkých deníků klesl v druhé polovině 2018 o 53 tisíc kusů

15:25, 9. 2. 2019

Trh velkých printových titulů pokračoval ve znatelném poklesu i během 3. a 4. kvartálu 2018. Souhrnný průměrný prodaný náklad deníků (včetně Deníku) podle údajů Media Projektu za dané období poklesl téměř o 53 tisíc kusů (7,55 procenta)  na 643 917 kusů.

Klesaly všechny sledované tituly (na fotce hlavní hráči deníkového trhu - zleva Daniel Křetínský, Andrej Babiš a Marek Dospiva - Penta). Největší absolutní pokles za sledované období vykázala MF Dnes - meziročně o 13 559 kusů. Největší percentuální pokles má na kontě Deník s 11,04 procenta. Zde přinášíme porovnání průměrného prodaného nákladu jednotlivých deníkových titulů (první sloupec 3. - 4.Q 2018, druhý sloupec 3. - 4.Q 2017):

  • Blesk (bez Nedělního Blesku)     202 143     214 163
  • MF Dnes     118 480     132 039
  • Deník ČR    108 718     122 214
  • Právo 69 939     76 112
  • Aha! (bez Nedělního Aha)     44 032     47 351
  • Lidové noviny 34 458     36 219
  • Sport 33 900     35 555
  • Hospodářské noviny 32 247     32 882

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Punk Film: punková filmová a TV produkce (pohádka Čertí brko) skončila v roce 2018 v čistém zisku 2,2 milionu korun. O rok dříve net profit činil 2 miliony.

  • Filmový fond: poslanecká sněmovna zvolila dva nové radní fondu na tříleté období. V prvním kole uspěla Tereza Czesany Dvořáková a Ondřej Zach.

  • AdActive: internetové mediazastupitelství ze skupiny Vltava Labe Media v roce 2018 utržilo téměř 89 milionů (meziročně plus 19 milionů). Čistý zisk v daném období činil 600 tisíc korun (o rok dříve byla firma v minusu 2 miliony korun). AdActive letos na jaře zfúzovalo s VLM.

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.