Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Potvrzeno: Sorosovský vehikl kupuje od Křetínského polská rádia

17:09, 20. 2. 2019

Spekulant a vlivový hráč George Soros získává silnější páky na polskou mediální scénu. Firmy spjaté s jeho osobou nyní získávají od mediální skupiny Daniela Křetínského (foto) a spol. polská rádia Eurozet. O finiši obchodu Borovan.cz psal v uplynulých měsících.

Oficiálním prodejcem je Křetínského Czech Media Invest, která držela akcie Eurozetu prostřednictvím dceřinky Czech Radio Center. Papírovým kupcem je český vehikl SFS Ventures (60 procent akcií) a polská mediální skupina Agora (se 40 procenty bude pasivním minoritářem). Agora má zároveň možnost uplatit v budoucnu opci na podíl v držení SFS Ventures.

SFS Ventures je firma spjatá s americkým fondem Media Development Investment Fund (MDIF), disponující silným finančním zázemím. Kromě jiného drží i přes 11 procent v Agoře (zpráva zde). Přes MDIF investuje do mediálních projektů po celém světě miliardář Soros prostřednictvím svých organizací Geosor Corp a Open Society Foundations (seznam investorů MDIF zde).

Podle vlastních údajů MDIF od roku 1996 doposud investoval přes 170 milionů dolarů do médií ve 40 zemích (kromě jiného do Petit Pressu na Slovensku). Soros je v křížku s polskou hlavní vládní stranou Právo a Spravedlnost a dalšími uskupeními v pravé části politického spektra. Na podzim se v Polsku uskuteční parlamentní volby.

Eurozet zahrnuje jedno z nejsledovanějších polských rádií Radio ZET, dále stanice AntyradioChillizetMeloradioRadio Plus plus související weby. Agora vlastní velké noviny Gazeta Wyborcza, deník zdarma Metro, OOH firma AMS, podíl v síti multikin Helios nebo internetový portál Gazeta.pl.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.