Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

E-shop VašeČočky.cz loni navýšil tržby na 700 milionů

08:47, 6. 3. 2019

E-shop VašeČočky.cz (provozní firma Maternia) pokračuje v rostoucím ekonomickém výkonu. Podle údajů firmy tržby za rok 2018 dosáhly 700 milionů korun včetně DPH.

V meziročním srovnání se jedná o nárůst 50 milionů korun (v procentech o 7,7 procenta). Rostoucí čísla vykázal jak segment kontaktních čoček, které jsou primárním sortimentem, tak i prodej slunečních brýlí. Tento segment oproti roku 2017 vyrostl o 400 procent. V loňském roce začaly VašeČočky.cz nabízet rovněž vlastní produkty.

E-shopy Maternie, které ovládá podnikatel Martin Bláha, působí v 15 evropských zemích. Online obchody generují přes 85 procent obratu mimo Česko. Největšími trhy mimo Českou republiku je Německo (321linsen.de) a Itálie (Lentiamo.it). Nejvyšší růst ve vyšších desítkách procent zaznamenal e-shop v roce 2018 v Rumunsku, Bulharsku, Švýcarsku a v Belgii.

"V roce 2019 plánujeme expanzi e-shopu do dalších evropských zemí. V Česku a na Slovensku otevřeme první vlastní optiky se službami, které budou spojovat výhody e-shopu a klasické optiky, a následně bychom tento model chtěli rozšířit do celé Evropy," uvedl ředitel e-shopu Jiří Urban (foto).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.