reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

SPIR: zadavatelé a mediálky loni investovali do internetové reklamy přes 28 miliard

aktualizováno
10:20, 6. 3. 2019

Objem internetové inzerce dosáhl v Česku v roce 2018 téměř 29 miliard korun. Oproti roku 2017 se jedná o nárůst 23 procent, tedy 5,3 miliardy. Čísla jsou uváděna v ceníkových cenách.

Na rostoucích číslech se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Pro rok 2019 je odhadován 14ti procentní růst. Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median.

Největší část inzertních výdajů v online v roce 2018 připadlo na celoplošnou (display) reklamu - 20,1 miliardy korun v ceníkových cenách. Do reklamy ve vyhledávání inzerenti investovali 7,3 miliardy korun v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,1 miliardy v ceníkových cenách. Za SMS a MMS kampaně, které se nezapočítávají do internetové inzerce, zadavatelé reklamy zaplatili 98 milionů korun v ceníkových cenách.

Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 25 procent (5,09 miliardy korun), meziročně vzrostla o 43 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 15ti procentní růst. Na nativní reklamu připadl 3 procenta (622 milionů), meziročně vzrostla o 97 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 18ti procentní růst. Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 30 procent (5,95 miliardy), což představuje meziroční nárůst o 107 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován růst 20 procent.

Programmaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 62 procent z celé display reklamy (12,47 miliardy v ceníkových cenách) a meziročně vzrostla o 54 procent.