Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

SPIR: zadavatelé a mediálky loni investovali do internetové reklamy přes 28 miliard

aktualizováno
10:20, 6. 3. 2019

Objem internetové inzerce dosáhl v Česku v roce 2018 téměř 29 miliard korun. Oproti roku 2017 se jedná o nárůst 23 procent, tedy 5,3 miliardy. Čísla jsou uváděna v ceníkových cenách.

Na rostoucích číslech se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Pro rok 2019 je odhadován 14ti procentní růst. Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median.

Největší část inzertních výdajů v online v roce 2018 připadlo na celoplošnou (display) reklamu - 20,1 miliardy korun v ceníkových cenách. Do reklamy ve vyhledávání inzerenti investovali 7,3 miliardy korun v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,1 miliardy v ceníkových cenách. Za SMS a MMS kampaně, které se nezapočítávají do internetové inzerce, zadavatelé reklamy zaplatili 98 milionů korun v ceníkových cenách.

Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 25 procent (5,09 miliardy korun), meziročně vzrostla o 43 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 15ti procentní růst. Na nativní reklamu připadl 3 procenta (622 milionů), meziročně vzrostla o 97 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 18ti procentní růst. Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 30 procent (5,95 miliardy), což představuje meziroční nárůst o 107 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován růst 20 procent.

Programmaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 62 procent z celé display reklamy (12,47 miliardy v ceníkových cenách) a meziročně vzrostla o 54 procent.

 

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.