Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

SPIR: zadavatelé a mediálky loni investovali do internetové reklamy přes 28 miliard

aktualizováno
10:20, 6. 3. 2019

Objem internetové inzerce dosáhl v Česku v roce 2018 téměř 29 miliard korun. Oproti roku 2017 se jedná o nárůst 23 procent, tedy 5,3 miliardy. Čísla jsou uváděna v ceníkových cenách.

Na rostoucích číslech se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Pro rok 2019 je odhadován 14ti procentní růst. Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median.

Největší část inzertních výdajů v online v roce 2018 připadlo na celoplošnou (display) reklamu - 20,1 miliardy korun v ceníkových cenách. Do reklamy ve vyhledávání inzerenti investovali 7,3 miliardy korun v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,1 miliardy v ceníkových cenách. Za SMS a MMS kampaně, které se nezapočítávají do internetové inzerce, zadavatelé reklamy zaplatili 98 milionů korun v ceníkových cenách.

Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 25 procent (5,09 miliardy korun), meziročně vzrostla o 43 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 15ti procentní růst. Na nativní reklamu připadl 3 procenta (622 milionů), meziročně vzrostla o 97 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován 18ti procentní růst. Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 30 procent (5,95 miliardy), což představuje meziroční nárůst o 107 procent a pro rok 2019 je u ní odhadován růst 20 procent.

Programmaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 62 procent z celé display reklamy (12,47 miliardy v ceníkových cenách) a meziročně vzrostla o 54 procent.

 

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.