Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Skupina Konektor ohlásila obrat za rok 2018 přes 200 milionů

13:43, 12. 3. 2019

Seskupení komunikačních a kreativních agentur, za kterými z velké části stojí mediální podnikatelé Jaroslav Duroň (na fotce vlevo) a Rostislav Starý (vpravo), loni pokračovalo v navyšování obratu i zaměstnanců.

Podle zástupců skupiny celkový obrat bez reklamní agentury Konektor v roce 2018 dosáhl 101 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje plus 4 miliony. Samotná reklamka Konektor dosáhla obratu 100 milionů. Největší meziroční nárůst měly zaznamenat agentury Konektor Social (přes 60 procent) a The Hive (150 procent). Počet všech zaměstnanců dosáhl 60. Mezi hlavní klienty patří Mondelēz, Stock, Sazka, Microsoft a dceřiné společnosti ČSOB.

Zde uvádíme jednotlivé agentury ze skupiny Konektor a jejich obrat za rok 2018:

  • PR.Konektor - public relations; spoluvlastníci Duroň 55,24 procenta, Starý 10 procent, Konektor 25,03 procenta. Obrat 50 milionů (meziročně minus 4 miliony)
  • Konektor - reklamní agentura, spoluvlastníci Petr Rydl, Filip Humplík a David Růna. Obrat 100 milionů
  • PR.Konektor Slovensko - majitel český PR.Konektor. Obrat 11 milionů (minus 1 milion)
  • Konektor Social - sociální média; Duroň 25 procent; Starý 50 procent, Konektor 18 procent. Obrat 25 milionů (plus 4 miliony)
  • The Hive - influecer marketingová agentura; Duroň 65 procent, Starý 35 procent. Obrat 11 milionů (plus 6 milionů)
  • Blue M - vývojářské studio na Mauriciu. Obrat 4 miliony (minus 1 milion)
  • El Paso Investment - investiční vehikl, který pod sebou sdružuje společnosti pro vývoj aplikací (nyní Augmented society a MOOOD factory); Starý 50 procent, Duroň 50 procent

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).

  • Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.

  • Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.

  • Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.