Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby antivirového obra Avast se loni blížily 18 miliardám korun

17:03, 13. 3. 2019

Společnost Avast (zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera), zabývající se výrobou antivirových programů a bezpečností na internetu, loni zvedla tržby o desítky milionů dolarů. 

Tržby očištěné o vliv kurzových rozdílů a ukončených činností v roce 2018 dosáhly 811,5 milionu dolarů. V meziročním srovnání to je nárůst o 70,5 milionu dolarů. V přepočtu na korunu tržby Avastu loni vzrostly o 313 milionů korun na 17,638 miliardy (koruna loni oproti roku 2017 posílila). Očištěný ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací) narostl meziročně o 6,7 procenta na 447,7 milionu dolarů. Očištěná EBITDA marže zaznamenala nárůst na 54,1 procenta. Očištěný čistý zisk meziročně stoupl o 6,2 procenta na 271 milionů dolarů.

"V listopadu dosáhl Avast milníku 12 milionů zákazníků platících za naše PC produkty, což umožnil úspěch naší monetizační platformy a prodejních kampaní. Vedle pokračujícího dobrého růstu na našich tradičních trzích jsme díky naší strategii lokalizace dosáhli výrazné dynamiky i v nových zemích," uvedl CEO Vince Steckler.

Navrhovaná výše dividendy za období od 15. května 2018 do 31. prosince 2018 činí 8,6 centů na akcii, což je v souladu s oznámeními během IPO. Firma rovněž oznámila odchod současného CEO Vince Stecklera po deseti vletech do penze na konci června 2019. V pozici ředitele jej nahradí Ondřej Vlček (foto), který je v současné době prezidentem spotřebitelské divize. Steckler mu bude radit do června 2020.

Spotřebitelské divize je v Avastu tou největší. Vlček byl součástí výkonného týmu, který v květnu 2018 dovedl společnost na londýnskou burzu a také vedl integraci obou spotřebitelských divizí po akvizici společnosti AVG v roce 2016. Ve firmě začala Vlček pracovat v roce 1995 jako programátor.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.