Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Tržby antivirového obra Avast se loni blížily 18 miliardám korun

17:03, 13. 3. 2019

Společnost Avast (zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera), zabývající se výrobou antivirových programů a bezpečností na internetu, loni zvedla tržby o desítky milionů dolarů.

Tržby očištěné o vliv kurzových rozdílů a ukončených činností v roce 2018 dosáhly 811,5 milionu dolarů. V meziročním srovnání to je nárůst o 70,5 milionu dolarů. V přepočtu na korunu tržby Avastu loni vzrostly o 313 milionů korun na 17,638 miliardy (koruna loni oproti roku 2017 posílila). Očištěný ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací) narostl meziročně o 6,7 procenta na 447,7 milionu dolarů. Očištěná EBITDA marže zaznamenala nárůst na 54,1 procenta. Očištěný čistý zisk meziročně stoupl o 6,2 procenta na 271 milionů dolarů.

"V listopadu dosáhl Avast milníku 12 milionů zákazníků platících za naše PC produkty, což umožnil úspěch naší monetizační platformy a prodejních kampaní. Vedle pokračujícího dobrého růstu na našich tradičních trzích jsme díky naší strategii lokalizace dosáhli výrazné dynamiky i v nových zemích," uvedl CEO Vince Steckler.

Navrhovaná výše dividendy za období od 15. května 2018 do 31. prosince 2018 činí 8,6 centů na akcii, což je v souladu s oznámeními během IPO. Firma rovněž oznámila odchod současného CEO Vince Stecklera po deseti vletech do penze na konci června 2019. V pozici ředitele jej nahradí Ondřej Vlček (foto), který je v současné době prezidentem spotřebitelské divize. Steckler mu bude radit do června 2020.

Spotřebitelské divize je v Avastu tou největší. Vlček byl součástí výkonného týmu, který v květnu 2018 dovedl společnost na londýnskou burzu a také vedl integraci obou spotřebitelských divizí po akvizici společnosti AVG v roce 2016. Ve firmě začala Vlček pracovat v roce 1995 jako programátor.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.