Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Tržby antivirového obra Avast se loni blížily 18 miliardám korun

17:03, 13. 3. 2019

Společnost Avast (zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera), zabývající se výrobou antivirových programů a bezpečností na internetu, loni zvedla tržby o desítky milionů dolarů. 

Tržby očištěné o vliv kurzových rozdílů a ukončených činností v roce 2018 dosáhly 811,5 milionu dolarů. V meziročním srovnání to je nárůst o 70,5 milionu dolarů. V přepočtu na korunu tržby Avastu loni vzrostly o 313 milionů korun na 17,638 miliardy (koruna loni oproti roku 2017 posílila). Očištěný ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací) narostl meziročně o 6,7 procenta na 447,7 milionu dolarů. Očištěná EBITDA marže zaznamenala nárůst na 54,1 procenta. Očištěný čistý zisk meziročně stoupl o 6,2 procenta na 271 milionů dolarů.

"V listopadu dosáhl Avast milníku 12 milionů zákazníků platících za naše PC produkty, což umožnil úspěch naší monetizační platformy a prodejních kampaní. Vedle pokračujícího dobrého růstu na našich tradičních trzích jsme díky naší strategii lokalizace dosáhli výrazné dynamiky i v nových zemích," uvedl CEO Vince Steckler.

Navrhovaná výše dividendy za období od 15. května 2018 do 31. prosince 2018 činí 8,6 centů na akcii, což je v souladu s oznámeními během IPO. Firma rovněž oznámila odchod současného CEO Vince Stecklera po deseti vletech do penze na konci června 2019. V pozici ředitele jej nahradí Ondřej Vlček (foto), který je v současné době prezidentem spotřebitelské divize. Steckler mu bude radit do června 2020.

Spotřebitelské divize je v Avastu tou největší. Vlček byl součástí výkonného týmu, který v květnu 2018 dovedl společnost na londýnskou burzu a také vedl integraci obou spotřebitelských divizí po akvizici společnosti AVG v roce 2016. Ve firmě začala Vlček pracovat v roce 1995 jako programátor.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.