Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Obrat herního průmyslu v roce 2018 překročil 3 miliardy

17:08, 14. 3. 2019

Celkový obrat českých vývojářských studií, které vyvíjejí počítačové/virtual reality/konzolové/mobilní hry, v uplynulém roce díky několika silným titulům překročil 3 miliardy korun.

V meziročním srovnání to představuje nárůst o 34 procent (2017 - 2,26 miliardy korun). Vyplývá to z odhadu Asociace českých herních vývojářů (AČHV). Největší úspěch bezpochyby zaznamenal herní titul Kingdom Come: Deliverance (screen; studio Warhorse Studios), který se začal prodávat v únoru 2018 a doposud se ho prodalo přes 2 miliony kusů po celém světě. V roce 2018 bylo v Česku vydáno 31 tuzemských her, v posledních čtyřech letech česká vývojářská studia vydala 136 her (2015 až 2018). Asociace odhadla, že se české počítačové hry celosvětově dostaly k více než půl miliardě hráčů.

Podle AČHV v Česku nyní existuje 76 společností (Bohemia Interactive, SCS Software, Madfinger Games, Geewa, Amanita Design atd.), které se zabývají vývojem počítačových her. Z toho je pouze 7 procent pobočkou zahraniční firmy. Počet lidí pracujících ve vývoji her činil v roce 2018 téměř 1500 pracovníků.

Primárním zdrojem financování vývoje her jsou vlastní prostředky - 56 procent společností je 100 procentně financováno z vlastních zdrojů, jen 24 procent obdrželo investici a 12 procent společností využilo nefinanční podporu (účast na veletrhu, inkubační program), uvádí AČHV. Podíl exportu se u většiny firem pohybuje mezi 90 až 99 procenty. Hlavními exportními zeměmi nebo zemí, kde je hra stažena či koupena prostřednictvím distribuční platformy, jsou USA (35 procent na celkovém exportu her), Německo (15 procent), Velká Británie (10 procent) a Rusko (10 procent).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Mladá fronta: vydává druhý speciál Top české pivo 2019 jako přílohu týdeníku Euro. Speciál nabízí recenze 86 minipivovarů z Čech, Moravy a Slezska, rozhovory o pivní scéně a jejím vývoji a aktuální ekonomická data.

  • Soundtrack Poděbrady: festival organizovaný Michalem Dvořákem uvede Formanova Amadea za doprovodu živého symfonického orchestru (představení britské produkční společnosti Avex Classics International). Do programu přidává i českou koncertní premiéru We Will Rock You s hity kapely Queen.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.