reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká pobočka Viacomu spadla pod miliardu tržeb

14:25, 22. 4. 2013
Televize Aleš Borovan

Česká společnost MTV Networks, která zastupuje televizní kanály zábavního obra Viacom, v uplynulém roce zaznamenala pokles. Její tržby v roce 2012 (fiskální rok jí končí 30. září) klesly o 73 milionů na 967 milionů korun. Zisk meziročně spadl ze 43 milionů na 38 milionů korun. 

Porovnání v delším časovém horizontu neposkytuje přesný obrázek o vývoji výkonnosti - pod společnost v průběhu času spadaly i další operace MTV a Viacomu v zemích střední a jihovýchodní Evropy.

Z celkových výnosů, které v drtivé většině připadají na zahraničí, připadl ve sledovaném období největší díl na reklamní a marketingové služby (372 milionů, meziročně minus 25 procent), sublicence MTV Networks Polska (226 milionů, plus šest procent) a služby Viacom Global Hungary (149 milionů, minus 23 procent).

Česká MTV Networks vlastní licenci na družicové vysílání Nickelodeon Polska, MTV Polska, Viva Polska, Comedy Central Polska, VH1 Classic European (do celé Evropy), Viacom Blink (Evropa), Viva Hungary nebo na Comedy Central Hungary

Kanály MTV (součást Viacomu) v Česku zastupuje společnost IKO Cable, která prodává VH1, VH1 Classic, MTV Rocks, MTV Hits, MTV Dance a HD kanál MTV. Jedinou výjimkou z portfolia MTV Networks International, již nezastupuje IKO Cable, je satelitní a kabelový program MTV Czech. Ten pro Česko vyrábí CET 21.