Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Celkové tržby hudebních firem loni vzrostly o 8 procent

16:36, 5. 4. 2019

Hudební trh v České republice zažívá meziroční růst již druhý rok po sobě. Hlavním důvodem jsou podle zástupců české sekce Mezinárodní federace fonografického průmysl (IFPI) streamingové služby, které ve svém segmentu zaznamenaly v roce 2018 růst o 44 procent.

Digitální prodeje pak jako celek převážily prodeje fyzické a činí 61 procent z celkových prodejů. Celkové příjmy hudebního průmyslu v roce 2018 vzrostly o 8 procent na 902 milionů korun. Z celkového čísla na provozovací práva připadlo 43,2 procenta, streaming 31 procent, CD 14,1 procenta a na prodeje vinylů 6,7 procenta. Prodeje nosičů CD loni poklesly o 23 procenta, poměrně velký nárůst (22 procent) zaznamenaly módní vinylové nosiče.

Počet platících uživatelů streamingových služeb v roce 2018 stoupl ze 311 tisíc na 492 tisíc. Streaming za sledované období vygeneroval tržby v objemu 280 milionů korun (o rok dříve 195 milionů). Pozici největší gramofirmy si stále udržuje Universal Music. Nejprodávanějším albem na českém trhu v roce 2018 se stalo Divide od Eda Sheerana (foto). Dále následují Lucie: EvoLucie, Imagine Dragons: Evolve, Tomáš Klus: Spolu a Kryštof: Kryštof na Strahově.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.