Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Režisér David Ondříček bude točit Zátopka

12:46, 23. 4. 2013

Vlna inspirací českou historií v kinematografii nekončí. Nejnovějším filmovým projektem, který sáhne po historické postavě, se stane Zátopek režiséra Davida Ondříčka (Šeptej, Samotáři, Grandhotel, Ve stínu). Snímek o slavném běžci Emilovi Zátopkovi bude produkovat Ondříčkova firma Lucky Man Films, rozpočet se bude pohybovat mezi 70 až 80 miliony korun.

Zajímavý je i další zúčastněný tvůrce: scénárista a spisovatel Jan Novák, který se mimo jiné blýsknul zdařilým historickým románem o bratrech Mašínech Zatím dobrý. V podmínkách české herecké komunity bude velmi obtížné hledání představitele hlavní role: měl by nejen umět hrát, ale disponovat i výbornou fyzickou kondicí.

Zátopek by se měl objevit na plátnech kin do zahájení XXXI. letní olympiády v Rio de Janieru v srpnu 2016. Podle informací Borovan.cz nyní probíhají jednání o účasti České televize na projektu. Ve hře je i mezinárodní koprodukce.

Novou historickou vlnu českého filmu a TV snímků odstartovala v lednu minisérie Hořící keř televize HBO na motivy sebeupálení Jan Palacha. V roce 2014 by se měl do kin dostat další historický projekt Zatím dobrý, právě na motivy Novákovy knihy. Snímek natáčí režisér Tomáš Mašín. Produkční firma Nogup agency chystá projekt Lída Baarová. Letos na podzim by se na obrazovkách rovněž měl objevit seriál ČT České století o klíčových okamžicích českých dějin (režie Robert Sedláček).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • O2 Czech Republic: díky spojení několika frekvenčních pásem jako první pokryl celé město, konkrétně Kolín, mobilním internetem s rychlostí očekávanou od sítí 5G.

  • Daniel Křetínský a Patrik Tkáč: EP Global Commerce (EPGC) předložila akcionářům německé společnosti Metro (rozsáhlá síť obchodů Cash&Carry) veřejnou nabídku na převzetí všech kmenových a prioritních akcií. Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad Metrem. Nabídková cena za kmenové akcie činí 16 eur a za prioritní akcie 13,80 eura. To firmu nacenilo na téměř 6 miliard eur. EPGC již vlastní 7,3 procenta kmenových akcií Metra.

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.