Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

BigBoard kupuje majoritu v HyperMedia, nabídne balíčky OOH a online

Proces, o kterém Borovan.cz psal jako první již v roce 2017, je ve finále. Největší hráč na trhu s venkovní reklamou, společnost BigBoard Praha (BP), silně expanduje do internetového segmentu.

BigBoard minulý týden koupil 80 procent v mediální a internetové společnosti HyperMedia, která provozuje weby HyperInzerce.czHyperSlevy.cz atd., zastupuje desítky webů a rovněž se zabývá internetovým marketingem. Zbylých 20 procent si ponechá dosavadní CEO HyperMedia Petr Beneš.

"Vstup do online médií jsme plánovali dlouho a jsme rádi, že jsme ho neuspěchali, protože se nám nyní podařilo vstoupit do společnosti, kde vidíme výrazný růstový potenciál a velké synergie s naším core byznysem i našimi online projekty Flowee a Kuchařky.cz," uvedl Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu.

Firmu HyperMedia původně vlastnil Beneš napůl s Janem Šmidákem, nakonec byl Beneš jediným majitelem. HyperMedia se v poslední době dostala do nepříjemných finančních problémů v souvislosti se službou HyperOdvoz (svoz a prodej nepotřebných věcí), která nefungovala podle původních předpokladů.

BigBoard díky transakci bude moci nabídnout klientům řešení pro jejich kampaně i na internetu. Podle informací Borovan.cz plánuje propojit svůj nástroj BigPlan pro plánování a  vyhodnocování OOH kampaní s online segmentem. BigPlan využívá data o 4 milionech zákaznících operátora O2, BigBoard nyní po akvizici podle zástupců firmy bude chtít propojit konkrétní sim kartu s cookie. První balíček OOH a internet by měl být v nabídce BigMedia (mediazastupitelství/dceřinka BigBoardu) již v letošním roce.

Díky akvizici HyperMedia BigBoard získá do svého týmu cca 60 nových lidí, z toho 40 internetových obchodníků. Beneš by vzhledem ke svému know-how v online branži měl zůstat v čele HyperMedia jako výkonný ředitel. Nový majitel plánuje do HyperMedia investovat určitý obnos do stabilizace a dalšího rozvoje společnosti.

HyperMedia podle naposledy zveřejněných údajů v roce 2016 utržila 114 milionů korun, čistá ztráta dosáhla téměř 5 milionů korun. Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem. V roce 2017 BP utržila 1,062 miliardy korun, čistý zisk dosáhl 86 milionů.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: obchodní tým agentury od ledna posiluje key account managerka Kateřina Lundáková (ex-Omnicom Media Group, ex-Knowlimits Group, ex-Tiscali Media).

  • Evropa 2: novým moderátorem komerční stanice je od pondělí 27. ledna Jakub "Koťák" Kotek, ve stejný den se do rádia po třech letech vrací Jindra Ekl. Nový vysílací čas má i Pavel Cejnar (dopoledne po Ranní show Evropy 2 s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým).

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2018 utržila 168 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 46 milionů. Čistý zisk se zvedl ze 4 milionů na 7 milionů korun.

  • Česká televize: získala vysílací práva na další čtyřletý olympijský cyklus. Program ČT sport tak přinese živě nejen nadcházející letní olympijské hry v Tokiu, ale díky nové dohodě s vlastníkem práv, společností Discovery, i zimní olympijské hry z Pekingu v roce 2022 a letní z Paříže v roce 2024.

  • Český rozhlas: stanice Český rozhlas Vltava nabídne od 1. dubna řadu programových novinek. Proměnou projde i zvuková grafika, na nové verzi znělek pracuje talentovaný hudebník Tomáš Dvořák známý jako Floex (například Machinarium). Novými staničními hlasy budou Jana Plodková a Václav Neužil.

  • Live Nation: velká koncertní agentura v Praze uspořádá koncert zpěvačky, skladatelky a producentky Alicie Keys. Akce se uskuteční v červnu 2020 v O2 Aréně. Keys vydá v březnu sedmé studiové album.

  • Na turné

    Vanessa
    01. 2.03. 4.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Recenze

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.