Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

BigBoard kupuje majoritu v HyperMedia, nabídne balíčky OOH a online

Proces, o kterém Borovan.cz psal jako první již v roce 2017, je ve finále. Největší hráč na trhu s venkovní reklamou, společnost BigBoard Praha (BP), silně expanduje do internetového segmentu.

BigBoard minulý týden koupil 80 procent v mediální a internetové společnosti HyperMedia, která provozuje weby HyperInzerce.czHyperSlevy.cz atd., zastupuje desítky webů a rovněž se zabývá internetovým marketingem. Zbylých 20 procent si ponechá dosavadní CEO HyperMedia Petr Beneš.

"Vstup do online médií jsme plánovali dlouho a jsme rádi, že jsme ho neuspěchali, protože se nám nyní podařilo vstoupit do společnosti, kde vidíme výrazný růstový potenciál a velké synergie s naším core byznysem i našimi online projekty Flowee a Kuchařky.cz," uvedl Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu.

Firmu HyperMedia původně vlastnil Beneš napůl s Janem Šmidákem, nakonec byl Beneš jediným majitelem. HyperMedia se v poslední době dostala do nepříjemných finančních problémů v souvislosti se službou HyperOdvoz (svoz a prodej nepotřebných věcí), která nefungovala podle původních předpokladů.

BigBoard díky transakci bude moci nabídnout klientům řešení pro jejich kampaně i na internetu. Podle informací Borovan.cz plánuje propojit svůj nástroj BigPlan pro plánování a  vyhodnocování OOH kampaní s online segmentem. BigPlan využívá data o 4 milionech zákaznících operátora O2, BigBoard nyní po akvizici podle zástupců firmy bude chtít propojit konkrétní sim kartu s cookie. První balíček OOH a internet by měl být v nabídce BigMedia (mediazastupitelství/dceřinka BigBoardu) již v letošním roce.

Díky akvizici HyperMedia BigBoard získá do svého týmu cca 60 nových lidí, z toho 40 internetových obchodníků. Beneš by vzhledem ke svému know-how v online branži měl zůstat v čele HyperMedia jako výkonný ředitel. Nový majitel plánuje do HyperMedia investovat určitý obnos do stabilizace a dalšího rozvoje společnosti.

HyperMedia podle naposledy zveřejněných údajů v roce 2016 utržila 114 milionů korun, čistá ztráta dosáhla téměř 5 milionů korun. Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem. V roce 2017 BP utržila 1,062 miliardy korun, čistý zisk dosáhl 86 milionů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.