Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Softwarová raketa Avast za první kvartál 2019 utržila téměř 5 miliard korun

Softwarová společnost Avast (zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera - 38 procent, 40 procent veřejně obchodovatelné akcie, 13 procent CVC Capital Partners), zabývající se výrobou antivirových programů a bezpečností na internetu, pokračuje v růstových číslech.

Tržby očištěné o vliv kurzových rozdílů a odprodeje Managed Workplace narostly meziročně o 9,1 procenta na 209,1 milionu dolarů (v přepočtu 4,73 miliardy korun). Očištěný ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací) se meziročně zvedl o 5,4 procenta na 117,5 milionů dolarů (2,66 miliardy korun). Očištěná EBITDA marže narostla na 55,5 procenta.

Firma na konci období registrovala 435 milionů uživatelů. Z toho 54 milionů v USA a Kanadě, 26 milionů v Rusku a 26 milionů ve Francii.

Tržby společnosti očištěné o vliv kurzových rozdílů a ukončených činností za celý rok 2018 dosáhly 811,5 milionu dolarů. V meziročním srovnání to je nárůst o 70,5 milionu dolarů. V přepočtu na korunu tržby Avastu loni vzrostly o 313 milionů korun na 17,638 miliardy (koruna loni oproti roku 2017 posílila). Očištěný ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací) narostl meziročně o 6,7 procenta na 447,7 milionu dolarů. Očištěná EBITDA marže zaznamenala nárůst na 54,1 procenta. Očištěný čistý zisk meziročně stoupl o 6,2 procenta na 271 milionů dolarů.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.