Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zásilkovna vyzývá na souboj Českou poštu, spouští doručování zásilek pro fyzické osoby

11:58, 23. 4. 2019

Po kontroverzním zdražení balíků a problémy s doručovateli musí Česká pošta (ČP) řešit další výzvu: konkurenční logistická firma Zásilkovna (skupina Packeta) se vlamuje do důležitého hájemství pošty a rozjíždí doručování zásilek pro fyzické osoby.

Služba Mezi námi startuje 24. dubna a funguje na bázi mobilní aplikace. Její cena začíná na 65 korunách včetně DPH u balíků do 4 kilogramů. Za dobírku si zákazník připlatí dalších 19 korun. Doba doručování by měla být jeden až dva dny. Při váze zásilky do 2 kilogramů nabízí ČP stále nižší cenu. Zajímavé to pro fyzické zákazníky začíná být v kategorii mezi 2 kg až 4 kg.

Vyzvednout nebo podat zásilku je možné na spolupracujících místech Zásilkovny, kterých je momentálně v Česku okolo 1800. Jejich počet by měl brzy vzrůst na 2400. Jen v Praze má Zásilkovna nyní téměř 300 výdejních míst. "V letošním roce chceme službu spustit také na Slovensku a Maďarsku, na začátku roku příštího pak v celé Evropě," uvedla Simona Kijonková (na fotce vlevo), zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny. Zásilkovna by ještě letos měla službu doplnit rovněž doručováním přímo domů. "Technicky na to připraveni jsme," doplnila Kijonková.

Skupina Packeta, která nabízí služby e-shopům a působí 16 státech, loni dosáhla obratu 790 milionů korun. V letošním roce by to mělo být 1,3 miliardy korun. Počet přepravených zásilek v roce 2018 se vyšplhal na 11 milionů, letos by to mělo být o 7 milionů více. Zásilky fyzickým osobám by z toho měly tvořit jeden milion (6 procent). V roce 2021 by to mělo být 25 procent. Minoritním vlastníkem (20 procent) Packety je skupina Notino (prodejce parfémů a kosmetiky), kterou ovládá miliardář Michal Zámec.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.