Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Česká televize chystá vysílání ve vysokém rozlišení v DVB-T2 zdarma

aktualizováno
14:26, 24. 4. 2019

Přechod terestrického TV vysílání na nový standard DVB-T2 odstartuje na konci listopadu 2019, kdy bude ukončeno DVB-T vysílání v síti České televize, a to v oblasti Prahy a středních Čech z vysílačů Žižkov a Cukrák. Dokončení zapínání finální DVB-T2 sítě ČT nastane v únoru 2020.

Postupně dojde k vypínání stávajícího vysílání DVB-T v dalších regionech, a to jak v síti ČT, tak i ve vysílací síti Českých Radiokomunikací (ČRa) a dalších operátorů. Přechod by měl být kompletně dokončen do konce června 2020. Uvedl to Vít Vážan, ředitel Českých Radiokomunikací, které v DVB-T2 budou provozovat síť 21 pro ČT a vlastní dvě finální sítě 22 a 23.

Diváci se v souvislosti s přechodem na nový standard dočkají i vysílání v HD zdarma. Podle Radiokomunikací Česká televize již vysílá v nativním vysokém rozlišení 1920 x 1080p v přechodové sítí a ve full HD 1920 x 1080p bude vysílat i ve své finální DVB-T2 síti. Ve vysoké kvalitě 1440 x 1080p budou podle ČRa vysílat i TV Barrandov, skupina Prima a Seznam.cz TV. V případě TV Nova zatím probíhají jednání.

Doplnění: TV Prima se ohradila proti tvrzení ČRa, že v novém standardu bude vysílat v HD. V reakci uvedla, že diváci v rámci pozemního vysílání DVB-T2 budou moci sledovat zdarma vysílání kanálů skupiny Prima ve kvalitě SD+ (jinými slovy, ne v rozlišení 1440x1080p, pozn. aut). Příčiny evidentního nesouladu obou obchodních partnerů zjišťujeme.

Radiokomunikace rovněž uvedly obsah jednotlivých DVB-T2 sítí, které provozují nebo vlastní. V finální síti 21 budou vysílat programy ČT plus stanice Českého rozhlasu, v síti 22 programy Óčka a Primy a v síti 23 TV Barrandov, Nova, Nova Cinema, Seznam.cz TV a televize Šlágr. Přesný obsah jednotlivých sítí ještě může doznat změn.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Severotisk: novým jednatelem velké tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice se stal Milan Černý. Doplnil tak Petra Litvana.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.