Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Česká televize chystá vysílání ve vysokém rozlišení v DVB-T2 zdarma

aktualizováno
14:26, 24. 4. 2019

Přechod terestrického TV vysílání na nový standard DVB-T2 odstartuje na konci listopadu 2019, kdy bude ukončeno DVB-T vysílání v síti České televize, a to v oblasti Prahy a středních Čech z vysílačů Žižkov a Cukrák. Dokončení zapínání finální DVB-T2 sítě ČT nastane v únoru 2020.

Postupně dojde k vypínání stávajícího vysílání DVB-T v dalších regionech, a to jak v síti ČT, tak i ve vysílací síti Českých Radiokomunikací (ČRa) a dalších operátorů. Přechod by měl být kompletně dokončen do konce června 2020. Uvedl to Vít Vážan, ředitel Českých Radiokomunikací, které v DVB-T2 budou provozovat síť 21 pro ČT a vlastní dvě finální sítě 22 a 23.

Diváci se v souvislosti s přechodem na nový standard dočkají i vysílání v HD zdarma. Podle Radiokomunikací Česká televize již vysílá v nativním vysokém rozlišení 1920 x 1080p v přechodové sítí a ve full HD 1920 x 1080p bude vysílat i ve své finální DVB-T2 síti. Ve vysoké kvalitě 1440 x 1080p budou podle ČRa vysílat i TV Barrandov, skupina Prima a Seznam.cz TV. V případě TV Nova zatím probíhají jednání.

Doplnění: TV Prima se ohradila proti tvrzení ČRa, že v novém standardu bude vysílat v HD. V reakci uvedla, že diváci v rámci pozemního vysílání DVB-T2 budou moci sledovat zdarma vysílání kanálů skupiny Prima ve kvalitě SD+ (jinými slovy, ne v rozlišení 1440x1080p, pozn. aut). Příčiny evidentního nesouladu obou obchodních partnerů zjišťujeme.

Radiokomunikace rovněž uvedly obsah jednotlivých DVB-T2 sítí, které provozují nebo vlastní. V finální síti 21 budou vysílat programy ČT plus stanice Českého rozhlasu, v síti 22 programy Óčka a Primy a v síti 23 TV Barrandov, Nova, Nova Cinema, Seznam.cz TV a televize Šlágr. Přesný obsah jednotlivých sítí ještě může doznat změn.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.