Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejbohatší Čech Kellner z operátora O2 vyinkasuje další miliardové dividendy

Miliardář Petr Kellner (foto) si vyplatí ze zisku mobilního operátora O2 Czech Republic další miliardy korun.

Představenstvo firmy nyní schválilo návrh na výplatu dividendy za rok 2018 v celkové výši 5 274 milionů, což představuje 17 korun před zdaněním na každou akcii ve jmenovité hodnotě 10 korun. Představenstvo tak chce vyplatit 98 procent čistého nekonsolidovaného zisku firmy za rok 2018. Nad rámec běžné výplaty dividendy navrhlo představenstvo rozdělit část emisního ážia v rozsahu až 1 241 milionů korun (na každou desetikorunovou akcii připadne částka 4 koruny před zdaněním).

Kellnerova PPF v O2 drží 81,06 procenta. Ze zisku operátora za rok 2018 a z ážia tak vyinkasuje celkem 5,281 miliardy korun. Je to stejná cifra jako o rok dříve a v roce 2017. V roce 2016 dividenda z O2 ze zisku za předchozí rok pro Kellnerovu skupinu činila 4,172 miliardy a v roce 2015 to bylo 3,417 miliardy korun. Jen za poslední čtyři roky tak Kellner a spol. z mobilního operátora vyinkasovali přes 18 miliard korun.

Navrhované datum splatnosti dividendy a částky odpovídající snížení emisního ážia za rok 2018 je 4. července 2019. Návrh představenstva ještě musí schválit valná hromada firmy na počátku června. Zbývající část zisku O2 za rok 2018 o objemu 84 milionů korun navrhuje představenstvo převést na účet nerozděleného zisku minulých let.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.