Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Šéfka zpravodajství a publicistiky Primy Obzinová odchází z televize

15:23, 7. 5. 2019

Dlouholetá ředitelka zpravodajství a publicistiky TV Prima (od roku 2009) Jitka Obzinová (foto) opouští mediální skupinu Prima Group.

Dočasným vedením redakce bude pověřena šéfeditorka zpravodajství Eliška Čeřovská. Bude přímo podléhat řediteli FTV Prima Markovi Singerovi. Podle některých interních zdrojů mohly za Obzinové odchodem stát i neshody ohledně kontur budované zpravodajské televize CNN Prima News. "Společnost začne obratem hledat jejího nástupce, který zastřeší i plánovaný zpravodajský projekt CNN Prima News," uvedla mluvčí Primy Gabriela Semová.

Podle informací Borovan.cz se s Obzinovou na post výkonného ředitele CNN Prima News původně ani neuvažovalo. Obzinová měla údajně zastřešit celou zpravodajskou divizi Primy a do čela chystaného zpravodajského kanálu se měl postavit nový výkonný člověk, který by Obzinové podléhal.

Přísná mediální manažerka Jitka Obzinová postupně prošla všemi třemi velkými televizemi (Česká televize, Nova a Prima). Za její éry druhá komerční stanice zavedla novou strukturu zpravodajské hodiny, tzv. Velkých zpráv, která se skládá z hlavních zpráv, diváckých zpráv a vrcholí pořadem Top Star, který se zabývá aktuálním děním v showbyznysu.

Do její kompetence kromě Velkých zpráv patřily i Odpolední a Polední zprávy, pořad Mini Duel, nedělní politická talk show Partie i nový pořad Sport Star. Zpravodajství Primy se pod Obzinovou profilovalo jako částečně konzervativní, čímž se dostávalo do klinče s mediálním liberálním mainstreamem.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.