Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televizi O2 TV narostl počet aktivních přístupů na téměř 900 tisíc

Mírný nárůst výnosů, zejména mobilních v Česku a celkových na Slovensku, vzestup EBITDA a pokles konsolidovaného čistého zisku - takový byl první kvartál 2019 pro mobilního operátora O2 Czech Republic (většinový majitel Petr Kellner).

Celkové konsolidované výnosy firmy dosáhly v lednu až březnu 9,249 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o půl procenta. Na fixní výnosy v Česku připadlo 2,618 miliardy (minus 1,5 procenta), na mobilní výnosy v Česku 4,851 (plus 0,4 procenta) a na výnosy na Slovensku 1,839 miliardy (plus 4,1 procenta). Konsolidovaný zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) vyskočil o 11,5 procenta na 2,906 miliardy korun. Naopak konsolidovaný čistý zisk vzhledem k investicím spadl o 7 procent na 1,236 miliardy korun.

Počet registrovaných mobilních zákazníků O2 v Česku vzrostl meziročně o 195 tisíc na 5,563 milionu. Na tarify připadlo 3,509 milionu zákazníků (plus 3,5 procenta). Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil téměř o polovinu. Operátor tak na konci března 2019 registroval již 889 tisíc aktivních přístupů (o rok dříve 605 tisíc).

Podle zástupců firmy za růstem stojí především zájem o sportovní obsah a úspěšná nabídka balíčků O2 Spolu pro jednotlivce, rodiny, skupiny přátel a drobné podnikatele. "Za letošní první tři měsíce počet zákazníků našich měsíčních tarifů O2 TV vzrostl o dalších více než 25 tisíc," uvedl ředitel O2 Jindřich Fremuth. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl k 31. březnu 2019 celkem 811 tisíc.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

  • TV Nova: finále SuperStar v neděli 31. května zaujalo 38,68 procenta publika u televizních obrazovek (kategorie 15-54 let) a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,099 milionu diváků. Ve finále  hlasovalo téměř 700 tisíc diváků. Letošní ročník u televizních obrazovek v průměru sledovalo 29,13 procenta diváků kategorie 15-54 let. V širší cílové skupině 4+ pěveckou soutěž v průměru sledovalo 959 tisíc diváků. "Díky úspěchu letošní řady SuperStar můžeme už nyní potvrdit, že se diváci mohou těšit na řadu sedmou."

  • Alza.cz: někdejší šéfka digitálu a výzkumu TV Nova Monika Jančová (skončila v únoru 2019) má po několikaměsíční pauze nový job. Nastupuje do největšího českého e-shopu Alza.cz jako marketing division manažerka.

  • BigBoard Praha: velký OOH hráč se v časech koronavirové krize a poklesu zájmu o venkovní reklamu věnuje i dalšímu byznysu. Nyní spustil web BigZoom.cz, který nabízí zážitky, pobyty v hotelích, penzionech a wellness v České republice. "BigZoom je výsledkem plánované transformace konceptu portálu Hyperslevy, který nahradí k 1. červnu. Veškeré vouchery na Hyperslevách ale samozřejmě zůstávají v platnosti a zákazníci je budou moci řádně vyčerpat," uvedla mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.