reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konsolidované tržby BigBoardu přesáhly 1,1 miliardy

10:17, 4. 6. 2019

Největší hráč na trhu s venkovní reklamou BigBoard Praha (BP), pod který spadají mediazastupitelství BigMedia, OOH firmy outdoor akzent, Czech Outdoor, Queep, Railreklam atd., pokračuje v kontinuálním růstu čtvrtý rok po sobě. I navzdory nepříznivým vnějším okolnostem.

Firma v roce 2018 dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši 1,112 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 50 milionů. Podle zástupců firmy jen dopad novely zákona o pozemních komunikacích ubral v daném období BigBoardu tržby ve výši 100 milionů. Na konsolidovaných tržbách BP se Czech Outdoor podílela 27 procenty (o rok dříve 37 procent) a outdoor akzent 24 procenty (24 procent).

Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):

  • 2018     1112
  • 2017     1062
  • 2016     1030
  • 2015     932
  • 2014     897
  • 2013     932

Zisk BigBoard Praha před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) loni klesl kvůli ztrátě dálničních billboardů o 25 procent na 244 milionů korun. Firma se loni propadla do čisté ztráty 18 milionů oproti čistému zisku 86 milionů korun v roce 2017.

Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 18 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 5700 reklamních ploch. Czech Outdoor disponuje cca 4 tisíci reklamních ploch, z toho z 69 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 59 procent českého trhu s OOH reklamou.

Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.