Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Konsolidované tržby BigBoardu přesáhly 1,1 miliardy

10:17, 4. 6. 2019

Největší hráč na trhu s venkovní reklamou BigBoard Praha (BP), pod který spadají mediazastupitelství BigMedia, OOH firmy outdoor akzent, Czech Outdoor, Queep, Railreklam atd., pokračuje v kontinuálním růstu čtvrtý rok po sobě. I navzdory nepříznivým vnějším okolnostem.

Firma v roce 2018 dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši 1,112 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 50 milionů. Podle zástupců firmy jen dopad novely zákona o pozemních komunikacích ubral v daném období BigBoardu tržby ve výši 100 milionů. Na konsolidovaných tržbách BP se Czech Outdoor podílela 27 procenty (o rok dříve 37 procent) a outdoor akzent 24 procenty (24 procent).

Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):

  • 2018     1112
  • 2017     1062
  • 2016     1030
  • 2015     932
  • 2014     897
  • 2013     932

Zisk BigBoard Praha před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) loni klesl kvůli ztrátě dálničních billboardů o 25 procent na 244 milionů korun. Firma se loni propadla do čisté ztráty 18 milionů oproti čistému zisku 86 milionů korun v roce 2017.

Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 18 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 5700 reklamních ploch. Czech Outdoor disponuje cca 4 tisíci reklamních ploch, z toho z 69 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 59 procent českého trhu s OOH reklamou.

Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: primácký seriál Slunečná ve čtvrtek 23. ledna opět porazil konkurenční sérii Ordinace v růžové zahradě (TV Nova). Slunečnou v 15+ sledovalo 1,159 milionu diváků, Ordinaci 874 tisíc diváků. V cílovce 15 až 54 to bylo 440 tisíc diváků pro Slunečnou a 264 tisíc pro Ordinaci.

  • DigitalAd: obchodní tým agentury od ledna posiluje key account managerka Kateřina Lundáková (ex-Omnicom Media Group, ex-Knowlimits Group, ex-Tiscali Media).

  • Evropa 2: novým moderátorem komerční stanice je od pondělí 27. ledna Jakub "Koťák" Kotek, ve stejný den se do rádia po třech letech vrací Jindra Ekl. Nový vysílací čas má i Pavel Cejnar (dopoledne po Ranní show Evropy 2 s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým).

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2018 utržila 168 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 46 milionů. Čistý zisk se zvedl ze 4 milionů na 7 milionů korun.

  • Česká televize: získala vysílací práva na další čtyřletý olympijský cyklus. Program ČT sport tak přinese živě nejen nadcházející letní olympijské hry v Tokiu, ale díky nové dohodě s vlastníkem práv, společností Discovery, i zimní olympijské hry z Pekingu v roce 2022 a letní z Paříže v roce 2024.

  • Český rozhlas: stanice Český rozhlas Vltava nabídne od 1. dubna řadu programových novinek. Proměnou projde i zvuková grafika, na nové verzi znělek pracuje talentovaný hudebník Tomáš Dvořák známý jako Floex (například Machinarium). Novými staničními hlasy budou Jana Plodková a Václav Neužil.

  • Na turné

    Vanessa
    01. 2.03. 4.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Recenze

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.