Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konsolidované tržby BigBoardu přesáhly 1,1 miliardy

10:17, 4. 6. 2019

Největší hráč na trhu s venkovní reklamou BigBoard Praha (BP), pod který spadají mediazastupitelství BigMedia, OOH firmy outdoor akzent, Czech Outdoor, Queep, Railreklam atd., pokračuje v kontinuálním růstu čtvrtý rok po sobě. I navzdory nepříznivým vnějším okolnostem.

Firma v roce 2018 dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši 1,112 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 50 milionů. Podle zástupců firmy jen dopad novely zákona o pozemních komunikacích ubral v daném období BigBoardu tržby ve výši 100 milionů. Na konsolidovaných tržbách BP se Czech Outdoor podílela 27 procenty (o rok dříve 37 procent) a outdoor akzent 24 procenty (24 procent).

Vývoj konsolidovaných tržeb BigBoardu v čase (v milionech korun):

  • 2018     1112
  • 2017     1062
  • 2016     1030
  • 2015     932
  • 2014     897
  • 2013     932

Zisk BigBoard Praha před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) loni klesl kvůli ztrátě dálničních billboardů o 25 procent na 244 milionů korun. Firma se loni propadla do čisté ztráty 18 milionů oproti čistému zisku 86 milionů korun v roce 2017.

Skupina BigBoard Praha, zahrnující cca 18 firem či účastí, je největším provozovatelem venkovních reklamních ploch v Česku. Jen outdoor akzent podle vlastních údajů disponuje sítí zhruba 5700 reklamních ploch. Czech Outdoor disponuje cca 4 tisíci reklamních ploch, z toho z 69 procent na mostních konstrukcích. Dle vlastního vyjádření BigBoard ovládá 59 procent českého trhu s OOH reklamou.

Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.