reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vysoké investice do vlastních pořadů snížily čistý zisk TV Prima na 317 milionů

Manažerský tým ředitele Marka Singera udržel vysoké tempo byznysu televize Prima i v roce 2018. Vzhledem k objemným investicím do obsahu se však net profit druhé komerční stanice meziročně snížil o stovky milionů korun.

Provozní firma FTV Prima (majitel miliardář Ivan Zach) v roce 2018 dosáhla čistého zisku 317 milionů korun. V meziročním srovnání to je snížení o 274 milionů. Zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací (EBITDA) za uvedené období činil 484 milionů. O rok dříve to bylo 765 milionů. Snížení profitability v uplynulém roce bylo dáno vysokými investicemi do vlastní tvorby. TV Prima investovala především do výroby seriálů Modrý kód (foto), Krejzovi, soutěžního formátu A je to naše, mezinárodní show Jeden proti všem nebo do další řady krimi série Polda.

"Růst nákladů na pořady vlastní tvorby byl tak masivní, že jeho dopady nevykompenzoval ani významný meziroční růst investic na TV reklamním trhu o cca 8 procent a z toho vyplývající růst tržeb společnosti." V dubnu 2018 Singerův tým rovněž odstartoval nový kanál Prima Krimi.

Tržby firmy v loňském roce činily 3,5 miliardy korun. To je o 180 milionů více než v roce 2017. Zde rozčlenění výnosů do hlavních kategorií (v milionech korun, první sloupec rok 2018, druhý rok 2017):

  • prodej reklamního času     2746     2618
  • sponzoring     365     341
  • product placement     46     45
  • prodej internetové reklamy     143     161
  • teleshopping     31     31
  • minipay    103     82