Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Lukačovičův Seznam.cz navýšil tržby na 4,5 miliardy

15:17, 24. 6. 2019

Dlouhá kontinuální řada rostoucích ekonomických výkonů internetové firmy Seznam.cz (majitel Ivo Lukačovič) je obdivuhodná. V podstatě od startu podnikání Lukačovičova firma navyšuje objem tržeb.

Celkové tržby za rok 2018 dosáhly 4,48 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 363 milionů. Zisk před zdaněním a úroky (EBIT) dosáhl výše 1,6 miliardy korun. To je pokles o 2 procenta oproti roku 2017. Čistý zisk Seznam.cz za rok 2018 by se podle propočtů Borovan.cz měl pohybovat téměř na hranici 1,3 miliardy korun.

Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik. "Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 procent a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima (foto), spoluCEO Seznam.cz.

Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 procent, v RTB o 45 procent. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům. Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos - bude se prodávat stále více programaticky a na vzestupu má být i nativní reklama.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.