Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Film Ženy v běhu dosáhl na historickou metu českého filmového byznysu

11:43, 10. 7. 2019

Tým produkční společnosti Infinity Prague Tomáše Hoffmana, štáb režiséra a scenáristy Martina Horského (foto) a distribuční společnost Cinemart se zapsaly zlatým písmem do dějin českého filmového průmyslu.

Horského a Hoffmanův společný produkt, celovečerní komedie Ženy v běhu, distribuovaný v kinech Cinemartem, dosáhl na byznysovou metu, ještě donedávna považovanou za nemožnou. Hrubé tržby Žen v běhu za prodej kinolístků v tuzemských kinech před několika dny přesáhl hranici 200 milionů korun. Minulý týden se pohybovaly na úrovni 200,126 milionu korun. Návštěvnost dosáhla 1,325 milionu diváků. V kategorii českých filmů se jedná o naprosto výjimečná čísla.

O tom, že se filmu podle všeho podaří podobný husarský kousek, Borovan.cz psal několikrát v průběhu jara na základě tehdejšího vývoje prodejů vstupenek. Ženy v běhu do kin vstoupily 31. ledna 2019. O měsíc později již měly na kontě prodej kinolístků za více než 100 milionů. Hranici milionu diváků film překonal v půli března.

Celý vývoj kumulativních hrubých  kinotržeb Žen v běhu podle týdnů promítání viz graf (český trh, v milionech korun, poslední týdny kvůli malým rozdílům nejsou uvedeny):

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Válka na českém trhu s filmovými DVD vstupuje do další fáze

Silný filmový hráč udržel tržby nad 120 miliony

Filmovým byznysem prosvištěla masivní stomilionová dividenda

Filmový multimilionář si vyplatil další příjemnou dividendu

Filmový podnikatel a velký příjemce dotací skončil ve vysokém milionovém zisku

Režisér Foukal začal točit celovečerní hraný debut Marťanské lodě

Marhoulovo Nabarvené ptáče během premiérového týdnu v kinech utržilo přes 4 miliony

TV a filmová produkce MIA Film utržila téměř 300 milionů korun

Marhoulovo Nabarvené ptáče nakonec bez ceny v hlavní soutěží v Benátkách, pokračuje v Torontu

Režisér a producent Trojan začal ve Varnsdorfu točit nový film Bourák

Na Kolečkovu komedii Přes prsty přišlo na startu v kinech přes 100 tisíc lidí

Režisér Havlík točí Bábovky podle knižního bestselleru Radky Třeštíkové

Hlavní město Praha poslalo na výrobu posledního Spider-Mana miliony korun

Režisér a producent Horák odstartoval natáčení celovečerního filmu Havel

Spin-off Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw začal sosat desítky milionů dolarů z čínských kin

Režisér Kopp dotočil další vinařskou komedii 3Bobule, materiál jde do střižny

Výroba Ondříčkova historického filmu Zátopek vstupuje do hlavní fáze

Maur film koprodukuje animák Fany a pes, připomene pád komunismu v Evropě v roce 1989

Animovaný film Toy Story 4: Příběh hraček na startu do kin přilákal přes 60 tisíc diváků

Režisér Vorel dotočil nový film Cesta domů s Bolkem Polívkou a Tomášem Hanákem

Herečka Anna Polívková zahraje hlavní roli v chystaném filmu Lenky Kny

Globální kinotržby blockbusteru Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw překročily 300 milionů dolarů

Mašínovský projekt Bratři získal od filmového fondu miliony korun

Spinoff Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw odstartoval v kinech s tržbami 10 milionů

Režisér a producent Prušinovský začal točit nový film Chyby

Spinoff Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw utržil v kinech téměř 200 milionů dolarů

Na blockbuster Spider-Man: Daleko od domova dorazilo téměř 350 tisíc diváků

Režisér Václav a producent Macola začali v Itálii točit velkofilm Il Boemo

Filmy Walta Disneyho v letošním roce utržily v kinech rekordních téměř 8 miliard dolarů

Marvelovský blockbuster Avengers: Endgame sesadil Avatara z pozice nejvýdělečnějšího filmu všech dob

Kinotržby Lvího krále 2019 při vstupu na trh přeskočily půl miliardy dolarů

Režisér Altrichter dokončil nový film Národní třída s Hynkem Čermákem

Filmový fond zastavil z důvodu vyčerpání peněz registraci pobídkových projektů

Vinařský podnikatel Tomáš Vican zafinancuje další film 3Bobule

Kinotržby Spider-Man: Daleko od domova dosáhly 40 milionů

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.