Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Film Ženy v běhu dosáhl na historickou metu českého filmového byznysu

11:43, 10. 7. 2019

Tým produkční společnosti Infinity Prague Tomáše Hoffmana, štáb režiséra a scenáristy Martina Horského (foto) a distribuční společnost Cinemart se zapsaly zlatým písmem do dějin českého filmového průmyslu.

Horského a Hoffmanův společný produkt, celovečerní komedie Ženy v běhu, distribuovaný v kinech Cinemartem, dosáhl na byznysovou metu, ještě donedávna považovanou za nemožnou. Hrubé tržby Žen v běhu za prodej kinolístků v tuzemských kinech před několika dny přesáhl hranici 200 milionů korun. Minulý týden se pohybovaly na úrovni 200,126 milionu korun. Návštěvnost dosáhla 1,325 milionu diváků. V kategorii českých filmů se jedná o naprosto výjimečná čísla.

O tom, že se filmu podle všeho podaří podobný husarský kousek, Borovan.cz psal několikrát v průběhu jara na základě tehdejšího vývoje prodejů vstupenek. Ženy v běhu do kin vstoupily 31. ledna 2019. O měsíc později již měly na kontě prodej kinolístků za více než 100 milionů. Hranici milionu diváků film překonal v půli března.

Celý vývoj kumulativních hrubých  kinotržeb Žen v běhu podle týdnů promítání viz graf (český trh, v milionech korun, poslední týdny kvůli malým rozdílům nejsou uvedeny):

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Válka na českém trhu s filmovými DVD vstupuje do další fáze

Silný filmový hráč udržel tržby nad 120 miliony

Filmovým byznysem prosvištěla masivní stomilionová dividenda

Filmový multimilionář si vyplatil další příjemnou dividendu

Filmový podnikatel a velký příjemce dotací skončil ve vysokém milionovém zisku

Hrubé kinotržby romantické komedie Šťastný nový rok se blíží 30 milionům

Rekord filmového studia Walt Disney: světové tržby premiérových filmů překračují 10 miliard dolarů

Producent Mědílek finišuje s natáčením celovečerní komedie Casting na lásku

Hrubé tržby komedie Poslední aristokratka překročily 50 milionů

Povedený Joker překračuje hranici 1 miliardy dolarů tržeb z kinopromítání

Chechtací film s Annou Polívkovou Ženská na vrcholu utržil téměř 10 milionů

Filmový producent Núñez pošle do kin další film podle knižního bestselleru Evity Twardzik

Karlovarskému Grandhotelu Pupp spadly tržby o 25 milionů, ubylo rusky mluvících hostů

Tržby Vejdělkovy komedie Poslední aristokratka překročily 40 milionů

Vejdělkova Poslední aristokratka utržila na startu v kinech skoro 19 milionů

Vladimír Smutný dostal cenu v Americe za kameru v Nabarveném ptáčeti

V Hartlově filmovém debutu zahrají Čermák, Švehlík, Pechlát a Hofmann

Kolečkova chechtací komedie Přes prsty míří k solidní návštěvě 400 tisíc diváků

Blockbuster Zloba: Královna všeho zlého při premiéře utržil přes 150 milionů, v Severní Americe pohořel

Showbyznysový Bonton se dělí na dvě firmy

Globální kinotržby skvělého Jokera překročily 200 milionů dolarů

Na Altrichterův film Národní třída přišlo přes 40 tisíc diváků

Režisér Göbl začal točit celovečerní film Tichý společník s Boleslavem Polívkou

Na komedii Román pro pokročilé v úvodu přišlo přes 50 tisíc lidí

Olga Špátová dokončila natáčení dokumentárního filmu o Karlovi Gottovi

Režisér Foukal začal točit celovečerní hraný debut Marťanské lodě

Marhoulovo Nabarvené ptáče během premiérového týdnu v kinech utržilo přes 4 miliony

TV a filmová produkce MIA Film utržila téměř 300 milionů korun

Marhoulovo Nabarvené ptáče nakonec bez ceny v hlavní soutěží v Benátkách, pokračuje v Torontu

Režisér a producent Trojan začal ve Varnsdorfu točit nový film Bourák

Na Kolečkovu komedii Přes prsty přišlo na startu v kinech přes 100 tisíc lidí

Režisér Havlík točí Bábovky podle knižního bestselleru Radky Třeštíkové

Hlavní město Praha poslalo na výrobu posledního Spider-Mana miliony korun

Režisér a producent Horák odstartoval natáčení celovečerního filmu Havel

Spin-off Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw začal sosat desítky milionů dolarů z čínských kin

Režisér Kopp dotočil další vinařskou komedii 3Bobule, materiál jde do střižny

Výroba Ondříčkova historického filmu Zátopek vstupuje do hlavní fáze

Maur film koprodukuje animák Fany a pes, připomene pád komunismu v Evropě v roce 1989

Animovaný film Toy Story 4: Příběh hraček na startu do kin přilákal přes 60 tisíc diváků

Režisér Vorel dotočil nový film Cesta domů s Bolkem Polívkou a Tomášem Hanákem

Herečka Anna Polívková zahraje hlavní roli v chystaném filmu Lenky Kny

Globální kinotržby blockbusteru Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw překročily 300 milionů dolarů

Mašínovský projekt Bratři získal od filmového fondu miliony korun

Spinoff Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw odstartoval v kinech s tržbami 10 milionů

Režisér a producent Prušinovský začal točit nový film Chyby

Spinoff Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw utržil v kinech téměř 200 milionů dolarů

Na blockbuster Spider-Man: Daleko od domova dorazilo téměř 350 tisíc diváků

Režisér Václav a producent Macola začali v Itálii točit velkofilm Il Boemo

Filmy Walta Disneyho v letošním roce utržily v kinech rekordních téměř 8 miliard dolarů

Marvelovský blockbuster Avengers: Endgame sesadil Avatara z pozice nejvýdělečnějšího filmu všech dob

Kinotržby Lvího krále 2019 při vstupu na trh přeskočily půl miliardy dolarů

Režisér Altrichter dokončil nový film Národní třída s Hynkem Čermákem

Filmový fond zastavil z důvodu vyčerpání peněz registraci pobídkových projektů

Vinařský podnikatel Tomáš Vican zafinancuje další film 3Bobule

Kinotržby Spider-Man: Daleko od domova dosáhly 40 milionů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.