reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Konsolidované tržby Prima Group narostly o více než 400 milionů

06:01, 12. 7. 2019

Mediální skupina slánského miliardáře Ivana Zacha Prima Group, která zahrnuje televizi Prima, mediazastupitelství Media Club, výrobní společnost Česká výrobní a internetovou firmu trendy media, pokračuje v kvalitních výkonech. Konsolidované tržby narostly o stovky milionů.

Čistý zisk sice meziročně klesl, podle ředitele Primy Marka Singera (foto) to mělo být "jednorázovým zaúčtováním rezervy na daňová rizika". Konsolidovaný net profit zastřešující společnosti FTV Prima Holding v roce 2018 dosáhl 541 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 177 milionů méně. EBITDA se za uvedené období pohybovala na úrovni 760 milionů (o rok dříve 885 milionů). Firma loni schválila výplatu dividendy pro miliardáře Zacha ve výši 385 milionů.

Konsolidované tržby Prima Group loni narostly o 439 milionů na rekordní hodnotu 4,752 miliardy korun. Z toho na tržby z prodeje reklamy na vlastních kanálech Primy připadlo 3,595 miliardy korun (meziroční nárůst 238 milionů). Rostoucí čísla byla dána celkovým nárůstem reklamního trhu v loňském roce o 5 procent a vyšší průměrnou cenou reklamy na kanálech TV Prima. Rostly i prodeje na zastupovaných televizích a dalších médiích - z 956 milionů na 1157 milionů korun. Primácký Media Club zastupuje kupříkladu TV Óčko, TV Barrandov, Nickelodeon, Retro, Rádio Impuls nebo menší tematické televize Atmedia.