Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Vydavatelství Mafra loni klesly tržby o 140 milionů, firma udržela stomilionový EBITDA

Vydavatel deníku MF Dnes, Lidové noviny, Idnes.cz atd., mediální dům Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše), v roce 2018 vykázal zpomalení hospodářského výkonu. Celková skupina však stále udržuje vysoký EBITDA.

Mafra loni utržila 2,445 miliardy korun. O rok dříve to bylo 2,585 miliardy. Čistý zisk meziročně klesl ze 74 milionů na 34 milionů korun. Vzhledem k vysokým odpisům ve výši 143 milionů se EBITDA za sledované období pohyboval na úrovni 187 milionů korun (o rok dříve 220 milionů). Celkový obrat skupiny, která zahrnuje i Mafra Slovakia, televizi Óčko, digitální agentura Acomware nebo rádio Impuls, v roce 2018 dosáhl 3,804 miliardy, konsolidovaný EBITDA pak 351 milionů korun.

"Celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia a v minulosti realizované restrukturalizační kroky nepochybně přispěly k dobrému hospodářskému výsledku Mafra za rok 2018. Na sklonku roku jsme dokončili dlouho připravovanou akvizici vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku. Sjednocení obou vydavatelství a maximální využití synergií, které nám toto spojení umožní, již plně probíhá v roce 2019 a bude pokračovat i v následujících letech," uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafra. "V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak k výsledku přispěla zejména lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, akcelerovaná investicemi do nových technologií."

V roce 2019 pak Mafra spočítá s mírným poklesem distribučních příjmů a s udržením inzertních příjmů z printových médií, zejména díky trvale rostoucímu zásahu gratis titulů. "Tradičně silnou oporou budou příjmy z online aktivit, s jejichž růstem počítáme i v tomto roce. V tiskárnách se v roce 2019 budeme soustředit na stabilizaci a efektivitu externích tiskových zakázek s vyšší přidanou hodnotou."

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.