Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Vydavatelství Mafra loni klesly tržby o 140 milionů, firma udržela stomilionový EBITDA

Vydavatel deníku MF Dnes, Lidové noviny, Idnes.cz atd., mediální dům Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše), v roce 2018 vykázal zpomalení hospodářského výkonu. Celková skupina však stále udržuje vysoký EBITDA.

Mafra loni utržila 2,445 miliardy korun. O rok dříve to bylo 2,585 miliardy. Čistý zisk meziročně klesl ze 74 milionů na 34 milionů korun. Vzhledem k vysokým odpisům ve výši 143 milionů se EBITDA za sledované období pohyboval na úrovni 187 milionů korun (o rok dříve 220 milionů). Celkový obrat skupiny, která zahrnuje i Mafra Slovakia, televizi Óčko, digitální agentura Acomware nebo rádio Impuls, v roce 2018 dosáhl 3,804 miliardy, konsolidovaný EBITDA pak 351 milionů korun.

"Celkově měnící se struktura mediální skupiny, větší rozmanitost produktového portfolia a v minulosti realizované restrukturalizační kroky nepochybně přispěly k dobrému hospodářskému výsledku Mafra za rok 2018. Na sklonku roku jsme dokončili dlouho připravovanou akvizici vydavatelských aktivit společností Bauer Media v České republice i na Slovensku. Sjednocení obou vydavatelství a maximální využití synergií, které nám toto spojení umožní, již plně probíhá v roce 2019 a bude pokračovat i v následujících letech," uvedl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafra. "V případě tiskáren v Čechách i na Moravě pak k výsledku přispěla zejména lepší efektivita výroby vlastních i externích tiskových zakázek, akcelerovaná investicemi do nových technologií."

V roce 2019 pak Mafra spočítá s mírným poklesem distribučních příjmů a s udržením inzertních příjmů z printových médií, zejména díky trvale rostoucímu zásahu gratis titulů. "Tradičně silnou oporou budou příjmy z online aktivit, s jejichž růstem počítáme i v tomto roce. V tiskárnách se v roce 2019 budeme soustředit na stabilizaci a efektivitu externích tiskových zakázek s vyšší přidanou hodnotou."

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Seznam.cz získal důležitou posilu do obchodního týmu

Mediální dům Economia a DVTV zahájily jednání o prodloužení smlouvy

Mediální skupina Mafra (svěřenský fond Andreje Babiše) prodává další aktivum

Vydavatelství Mafra mění řízení vybraných printových segmentů

Mediální dům CNC přetáhl konkurenční Mafře produktového manažera

Tajné: mediální dům Mafra spustí příští rok byznysovou novinku

Šmuclerové management rozjíždí nový projekt, který má zvednout příjmy CNC/CN Invest v online

Novým produktovým manažerem časopisů Vltava Labe Media bude Traub

Pánský měsíčník Esquire nově řídí Matějček

Obchodní operace distributora tisku PNS bude řídit Vaňha

Šéfredaktor Půr chce koupit zpravodajský a publicistický portál Info.cz

Magazín Žena a život povede Zbořilová

Do týdeníku Euro zamířili Daniel, Štorkán nebo Halaštová

Agrofert ze svěřenského fondu Andreje Babiše vedle reklamní kampaně posiluje i komunikační tým

Křetínského mediální dům Czech News Center spouští placený obsah na Blesk.cz

Vydavatelství Mafra ruší agenturní provizi v segmentu časopisů

Novým, pověřeným šéfredaktorem týdeníku Euro Hergesell

Čásenského Reportér magazín poprvé v čistém zisku, po pěti letech fungování

Obchodní divizi mediálního domu Economia povedou dva noví manažeři

Mediální vydavatelství Mafra je v zástavě dvou bankovních ústavů

Bývalý Babišův poslanec Komárek bude šéfovat komentům v Deníku

Provozovatel Rádia Impuls (svěřenský fond Andreje Babiše) vytáhl čistý zisk nad 60 milionů

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura do Česka přiveze vystoupení americké pop-rockové kapely One Republic. Akce se uskuteční v listopadu 2020 v O2 Aréně.

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.