Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Evropská komise schválila Vodafonu pohlcení kabelového operátora UPC Česká republika

Tým ředitele českého Vodafone Petra Dvořáka může spustit dlouho připravovanou operaci, Evropská komise schválila akvizici UPC Česká republika (největší tuzemský kabelový hráč).

Na českém trhu tak vzniká konglomerát, který propojí více než půl milionu zákazníků vysokorychlostního pevného internetu a dalšího půl milionu zákazníků kabelové televize UPC s 3,9 milionu zákazníků Vodafone Czech Republic. Ten se spojením s UPC rozroste celkem o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace. Získáním této zákaznické báze Vodafone vytvoří silnou konkurenci dosavadnímu hegemonu na českém trhu s pevným internetem O2 (majoritní majitel Petr Kellner; firma provozuje rovněž IPTV platformu O2 TV).

Vodafone očekává, že transakce schválená komisí bude dokončena 31. července. Nástin postupu slučování obou skupin (struktura, management atd.) v následujících měsících přinášíme v odkazu pod textem.

Globální Vodafone ohlásil nákup některých aktiv Liberty Global na jaře 2018. Deal o objemu 21,5 miliardy dolarů se kromě Česka týkal rovněž operací UPC v Německu, Maďarsku a v Rumunsku. Zejména propojení Vodafone a UPC na německém trhu budí velkou pozornost. Po dokončení akvizice se Vodafone Group dostane mezi přední evropské konvergentní hráče se 116 miliony zákazníků mobilních služeb, 22 miliony zákazníků kabelové televize a vysokorychlostních sítí nové generace, která pokrývá na 122 milionů domácností a firem. Více než polovina příjmů Vodafone Group bude přicházet z pevných a konvergovaných služeb.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.