reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

BigBoard Praha startuje novou firmu pro reklamu v pražském metru

Největší hráč na trhu venkovní reklamy, společnost BigBoard Praha, založil novou firmu MetroZoom, přes kterou bude prodávat reklamu v pražském metru.

Jednateli MetroZoomu jsou Marek Pavlas, šéf mediazastupitelství BigMedia, a Dana Svobodová, agency sales director BigMedia. Firma nabízí téměř 1100 prosvětlených citylightů a 114 digitálních HD LED panelů. MetroZoom při sestavování kampaní bude využívat big dat mobilního operátora či programatiku. Nabízet bude kromě jiného i výkonnostní model kampaní či propojení reklamních zařízení s mobilními telefony cestujících prostřednictvím bluetooth beaconů. BigBoard v červenci v pražském metru převzal plochy, které doposud provozovala konkurenční firma euroAWK.

BigBoard Praha v roce 2018 dosáhl konsolidovaných tržeb ve výši 1,112 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 50 milionů. Zisk BigBoardu před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) loni klesl kvůli ztrátě dálničních billboardů o 25 procent na 244 milionů korun. Firma se v roce 2018 propadla do čisté ztráty 18 milionů oproti čistému zisku 86 milionů korun v roce 2017.

Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.