Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

BigBoard Praha startuje novou firmu pro reklamu v pražském metru

Největší hráč na trhu venkovní reklamy, společnost BigBoard Praha, založil novou firmu MetroZoom, přes kterou bude prodávat reklamu v pražském metru.

Jednateli MetroZoomu jsou Marek Pavlas, šéf mediazastupitelství BigMedia, a Dana Svobodová, agency sales director BigMedia. Firma nabízí téměř 1100 prosvětlených citylightů a 114 digitálních HD LED panelů. MetroZoom při sestavování kampaní bude využívat big dat mobilního operátora či programatiku. Nabízet bude kromě jiného i výkonnostní model kampaní či propojení reklamních zařízení s mobilními telefony cestujících prostřednictvím bluetooth beaconů. BigBoard v červenci v pražském metru převzal plochy, které doposud provozovala konkurenční firma euroAWK.

BigBoard Praha v roce 2018 dosáhl konsolidovaných tržeb ve výši 1,112 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 50 milionů. Zisk BigBoardu před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) loni klesl kvůli ztrátě dálničních billboardů o 25 procent na 244 milionů korun. Firma se v roce 2018 propadla do čisté ztráty 18 milionů oproti čistému zisku 86 milionů korun v roce 2017.

Skupinu BigBoard Praha majoritně (60 procent) ovládá JOJ Media House spojovaná s lidmi kolem finanční skupiny J&T. Dalších 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Kapital Holding, spojovaný s miliardářem Martinem Romanem.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: jeden z vlastnických vehiklů televizní firmy Ivana Zacha, společnost THR Media, se přejmenoval na Prima Media Club Group. Členy představenstva jsou nově Marek Singer (ředitel Primy), Josef Stránský, Petr Babulík (finanční ředitel Primy) a Vladimír Pořízek (provozní ředitel Primy).

  • Velká Pecka: provozní firma e-shopu s potravinami Rohlik.cz získala od antimonopolního úřadu povolení ke spojení s firmou My Food Wholesale (velkoobchodní aktivity, Freshbedýnky, gastro, catering a Mlsná farma).

  • Mandrage: popová kapela vydává na labelu Universal Music novou desku Vidím to růžově.

  • Active Radio: do týmu zpravodajského Rádia ZET nastoupí od ledna Ondřej Kopa (ex-ČT; stane se šéfredaktorem), v únoru pak na pozici moderátorky ranního vysílání Helena Šulcová (ex-ČRo). Restart česko-anglického rádia ZET od září připravuje Karel Novák, ředitel strategického rozvoje zpravodajství Active Radio.

  • Live Nation: uspořádá velký koncert na pražském stadionu Eden pro rappera Marpa & TroubleGang. Akce se uskuteční v červnu 2020. Jedná se o doposud největší vystoupení Marpa a spol.

  • PR Klub: startuje 18. ročník odborné soutěže pro komunikaci Zlatý středník. Nově, kromě tradičních firemních médií, obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Přihlášky se mohou podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Bez vědomí

Další vysoce exkluzivní seriálová práce talentovaného režiséra Ivana Zachariáše, která však nemá tak údernou sílu jako Zachariášova seriálová prvotina Pustina (2016; rovněž pro HBO). Špionážní drama Bez vědomí, fikce na pozadí skutečných událostí, celkem úspěšně fabuluje o skutečném pozadí Sametové revoluce a o rolích tajných služeb v historii.

Co si divák, stejně jako v případě Pustiny, může užít, je zdařilá, podmanivá atmosféra, zde komunistického režimu těsně před pádem do minulosti. Ta ponurá tísnivost, ošoupanost, unavená setrvačnost a předstírání, za kterými se však dají tušit čerství hráči, číhající na převzetí moci. Zde Bez vědomí funguje dokonale, a prim si bezpochyby zaslouží kameraman Jan Velický, architekt Jan Vlasák, maskér Milan Vlček nebo kostymérka Simona Rybáková. Pochvala patří i hereckým výkonům, ze kterých sympaticky vyčnívá neokoukaný a uvěřitelný David Nykl coby britský agent.

Bohužel stejně svižný a energický krok s hereckou a výtvarně-obrazovou složkou však již nedrží samotná narace. Příběhy, ve kterých jednotliví hráči ve skutečnosti hrají dvě až tři role, bývají náročné na diváckou srozumitelnost a přehlednost. To se v Bez vědomí ne vždy podařilo dodržet (občas nejsou úplně jasné motivace jednotlivých postav či dějové zvraty). Místy pak série nepůsobí pro pamětníky dvakrát uvěřitelně, například když se naivní Maruška (Táňa Pauhofová) jakoby náhodou přimotá k tajné vyšetřovně KGB, navíc v rámci ostře stráženého prostoru sovětských vojsk (!).

Naštěstí brilantní závěrečná epizoda řadě trpělivých diváků spraví chuť, byť ne zcela. I tak Bez vědomí patří k tomu nadprůměrnému, co česká seriálová tvorba v současné době nabízí (a ta laťka již není nízko).