reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Masakr na Nově: provozní ztráta před zdaněním přes 100 milionů

14:42, 29. 4. 2013

Předpovědi hororových výsledků Nova Group za první čtvrtletí 2013 se dokonale naplnily. Největší komerční televize za první tři měsíce vykázala provozní ztrátu před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (OIBDA) ve výši 134 milionů korun (přepočet podle kurzu ČNB k 29. březnu). O rok dříve to byl plus 377 milionů korun.

Děsivá čísla jsou výsledkem jednak nebývalého nárůstu objemu nákladů o 22 procent a jednak odchodu části velkých inzerentů, kterým se nelíbí nová obchodní politika CET 21 pro letošní rok: zvýšování cen reklamy a neposkytování obvyklých agenturních slev.

To se projevilo i v celkových tržbách. Za první kvartál CET 21 (na fotce ředitel Jan Andruško) utržila celkem 739 milionů korun (stejný přepočet), v meziročním srovnání o 24 procent méně. Dolů šel i podíl na trhu s reklamou: zatímco za 1Q to bylo 66 procent, za letošní 1Q již jen 47 procent.

Jednou z mála pozitivních zpráv, kterými se Nova může pochlubit za počátek letošního roku, je růst v oblasti internetu. Počet předplatitelů internetové služby Voyo.cz se za sledované období zvýšil o čtyři tisíce na 26,5 tisíce zákazníků.

Ruku v ruce s razantním poklesem na Nově jde i ekonomika celé mateřské CME. Ta za první čtvrtletí prodělala 108 milionů dolarů, tržby klesly o 30 milionů dolarů  na 137 milionů dolarů.