Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinotrh hlásí rekord, hrubé tržby za první pololetí 2019 překročily 1,2 miliardy korun

06:52, 16. 8. 2019

Český kinotrh díky kvalitnímu portfoliu nasazených titulů, nárůstu průměrné ceny kinolístku a dobré ekonomické situaci České republiky v letošním roce opět míří k rekordním hodnotám.

Hrubé tržby za prodej kinolístků v prvním pololetí 2019 dosáhl 1,264 miliardy korun. To je rekordní hodnota v novodobé historii českého kinoprůmyslu. Pro představu, je to skoro stejné číslo jako za celý rok 2012. V meziročním srovnání za stejné období je to o 257 milionů více. V 1H 2019 do kin zavítalo 8,785 milionu platících diváků, o rok dříve to bylo 7,242 milionu. Rozdíl činí 1,543 milionu. Průměrná cena lístku na konci června 2019 činila 143,92 koruny, na konci roku 2018 to bylo 138,82 koruny.

K nejúspěšnějším snímkům daného období patří tuzemská komedie Ženy v běhu (foto), která do kin vstoupila 31. ledna. Hrubé tržby tohoto fenoménu do konce června dosáhly 200 milionů korun (!). Návštěvnost činila 1,325 milionu diváků. U českých diváků bodoval i blockbuster Avengers: Endgame (premiéra 25. dubna), který ve sledovaném období v kinech utržil cca 160 milionů korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Film Ženy v běhu dosáhl na historickou metu českého filmového byznysu

Válka na českém trhu s filmovými DVD vstupuje do další fáze

Výjimečný výkon v českém filmovém byznysu: čistý zisk přes 110 milionů korun

Silný filmový hráč udržel tržby nad 120 miliony

Režisér a producent Trojan začal ve Varnsdorfu točit nový film Bourák

Na Kolečkovu komedii Přes prsty přišlo na startu v kinech přes 100 tisíc lidí

Režisér Havlík točí Bábovky podle knižního bestselleru Radky Třeštíkové

Češi stále kupují kinolístky na Tenkrát v Hollywoodu po desítkách tisíc

Hlavní město Praha poslalo na výrobu posledního Spider-Mana miliony korun

Režisér a producent Horák odstartoval natáčení celovečerního filmu Havel

Spin-off Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw začal sosat desítky milionů dolarů z čínských kin

Režisér Kopp dotočil další vinařskou komedii 3Bobule, materiál jde do střižny

Nový Tarantinův film Tenkrát v Hollywoodu odstartoval s více než 20 miliony tržeb

Výroba Ondříčkova historického filmu Zátopek vstupuje do hlavní fáze

Maur film koprodukuje animák Fany a pes, připomene pád komunismu v Evropě v roce 1989

Knižní bestseller Prvok, Šampón, Tečka a Karel natočí jako film jeho autor Patrik Hartl

Režisér Vorel dotočil nový film Cesta domů s Bolkem Polívkou a Tomášem Hanákem

Herečka Anna Polívková zahraje hlavní roli v chystaném filmu Lenky Kny

Mašínovský projekt Bratři získal od filmového fondu miliony korun

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.