Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

České Radiokomunikace začnou v listopadu vypínat „starý“ signál České televize

17:56, 3. 9. 2019

Definitivní přechod na nový standard televizního vysílání DVB-T2 začne na konci listopadu v Praze a ve Středočeském kraji. České Radiokomunikace (ČRa) zde 27. listopadu vypnou terestrické vysílání České televize ve starém standardu DVB-T.

Od 28. listopadu pak budou programy Kavčích hor v regionu metropole dostupné v terestrice výhradně v DVB-T2. V únoru bude proces přechodu multiplexu ČT pokračovat přeladěním 4 vysílačů přechodové sítě na finální kmitočty. V Brně se "starý" signál ČT vypne 31. března 2020. Na konci května 2020 se pak vypínání DVB-T sítě ČT dokončí.

U komerčních televizí (MUX2 a MUX 3) tento proces odstartuje 8. ledna 2020, kdy ČRa zahájí vypínání příslušných DVB-T sítí. To bude dokončeno 29. června 2020. Od 30. června tak veškeré terestrické vysílání v multiplexech ČRa přejde na DVB-T2.

V současné době je přechodovými sítěmi DVB-T2 pokryto 99 procent obyvatel (paralelní vysílání DVB-T a DVB-T2), vysílá zde 23 TV programů. "Všechny malé obce jsou pokryty DVB-T2 signálem," uvedl ředitel regulace ČRa Marcel Procházka. Z celkového počtu již 30 procent domácností sleduje vysílání v DVB-T2, 25 procent domácností (cca 1 milion) zatím ne. Zbývající počet domácností přijímá TV signál jiným způsobem (kabel, satelit, IPTV). Celkové dosavadní investice spojené s přechodem Radiokomunikace odhadují na stovky milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

  • Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

  • Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

  • PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

  • Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

  • Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.