Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hudební firma BrainZone zakladá divizi pro export kapel do zahraničí

08:08, 21. 9. 2019

Promotérská, marketingová a vydavatelská firma BrainZone, která zastupuje kapely a umělce jako Chinaski, Lucie, Nebe, David Koller, Verona nebo Anna K, nově zacílí i na zahraniční trhy.

Nově založená divize BrainZone International se zaměří na vývoz české hudby do zahraničí. Spolupracujícím kapelám hodlá za hranicemi zajišťovat koncertování, promotion nebo spolupráci se strategickými partnery. Šéfem nové divize je Jochen Schuster. Jednou z prvních aktivit BrainZone International je zprostředkování předskakování finským The Rasmus pro kapelu Eddie Stoilow (foto). Finové, kteří doposud prodali na 5 milionů nosičů, se na podzim 2019 vydávají na evropskou část turné k 15. výročí vydání alba Dead Letters. Eddie Stoilow s The Rasmus odehrají téměř dvě desítky koncertů po celé Evropě.

"Vzhledem k tomu, že zpíváme anglicky, vždycky jsme měli snahy koncertovat a vydávat v zahraničí. Po předskakování kapelám jako Simply Red, Kosheen nebo One Republic máme za sebou i premiérování našich singlů na prestižních amerických a britských hudebních serverech, národní kolo Eurovision Song Contest 2018 nebo skládání nových tracků a nahrávání v Londýně v Tileyard Studios v produkci s dvojicí producentů SONDR. Společné turné s The Rasmus je dalším logickým krokem," uvádějí zpěvák Jan Žampa a klávesista a kapelník David Šmídt.

Za BrainZone stojí slovenský podnikatel Alexander Čerevka st. (vlastní 50 procent), který má vazby na silnou skupinu Technopol. Ta podniká v telekomunikacích, v obchodu se zbraněmi nebo v realitách a pohostinství. Čtvrtinu BrainZone drží CEO David Tkáč a zbylých 25 procent ovládá A&R manažer Ladislav Vajdička. BrainZone Group rovněž tvoří další společnosti jako BrainZone Promotion (mediální servis, press, TV, online a radio promotion), BrainZone Services (marketingová a bookingová divize), ticketingová firma Ticketlive PRO nebo Festival Přehrady.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Dotykačka: pokladní systém spustil bezplatnou objednávkovou službu Vyzvednisi.cz, který propojuje podnikatele v oboru gastroslužeb a obchodu se zákazníky z nejbližšího okolí.

  • Seznam.cz: na rádiu Expres FM posluchači od 1. dubna naladí nový Ranní klub - morning show moderátora Miloše Pokorného. Pořad nabídne zpravodajství ve spolupráci se Seznam Zprávami, informace ze světa kultury i životního stylu, zábavné rubriky atd.

  • Český telekomunikační úřad: novela zákona o elektronických komunikacích účinná od 1. dubna by měla urychlit a zlevnit přestup k jinému operátorovi. Zkracuje lhůty pro přenos čísla a výrazněji než doposud zastropuje i výši smluvních pokut při předčasném ukončení smlouvy

  • Česká televize: komedii Hvězda o fiktivní seriálové herečce vidělo na ČT art v pátek 27. března 122 tisíc diváků v cílovce 15+. Přímý přenos z divadla Studio DVA se tak stal nejsledovanějším živým přenosem od spuštění kanálu v roce 2013. Sobotní Události si na kanálech ČT1 a ČT24 nenechalo ujít 1,658 milionu diváků v 15+.

  • AQS: obchodník s audiovizuálními právy začal na svůj youtubový kanál Filmy česky a zadarmo nasazovat denně jeden známý filmový hit z posledních let ke zhlédnutí zdarma (po dobu 30 dnů). Akci odstartovaly Pelíšky Jana Hřebejka, na které se podívalo téměř 100 tisíc diváků. Následovali Samotáři, Lichožrouti, Horem pádem a Fair Play.

  • ThreatMark: start-up, který se zabývá kybernetickou bezpečností prostřednictvím AI a do kterého investoval Rockaway nebo KKCG, změnil složení podílů zakladatelů. Podíl Tomáše Strýčka se snížil z 18 procent na 8,4 procenta. Naopak podíly Michala Tresnera a Kryštofa Hilara se zvýšily vždy z 17,99 procenta na 22,79 procenta.

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.