Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nutprodukce získala další kontrakt u Agnieszky Holland

11:21, 2. 5. 2013

Produkční společnost nutprodukce, která si získala ostruhy při výrobě televizní minisérie HBO Hořící keř, dostala další zakázku. Bude se podílet na novém filmu světoznámé polské režisérky Agnieszky Holland (foto), natáčeném na motivy knihy Olgy Tokarczuk Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých. Snímek (pracovní název Game Count) by se měl dostat do kin v roce 2015.

Nutprodukce, kterou vlastní Peter Badač, Tomáš Hrubý, Pavla Kubečková a scénárista Štěpán Hulík, bude menšinovým koproducentem projektu za českou stranu. "Velikost podílu závisí především na podpoře českého Fondu kinematografie, který má dlouhodobě nevyjasněnou politiku vůči minoritním koprodukcím," uvedla Radka Homolová z nutprodukce. Na filmu se budou dále podílet koproducenti z Polska, Německa a možná i z Francie.

Již nyní je jasné, že část filmového štábu bude česká, stejně jako i některé natáčecí lokace. Ve filmu se rovněž objeví domácí herci nebo herečky. Točit se bude na sklonku roku 2014 v oblasti Kladského pomezí, většinou na polské straně. Česká distribuce je momentálně v jednání.

Game Count je již druhou prací nutprodukce pro Holland. Poprvé se setkali právě při výrobě Hořícího keře (premiéra letos v lednu), který rovněž točila polská režisérka. Hořící keř, do kterého česká HBO vložila okolo 100 milionů korun, sklidil v Česku kritické superlativy a je jedním z aspirantů na nejlepší televizní dílo posledních let.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

  • FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

  • TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Hit dne

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

  • Na turné

    Chinaski
    05. 10.07. 12.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.