Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Televize Prima v roce 2020 zdraží reklamu v průměru o 10 procent

aktualizováno
17:43, 24. 10. 2019

Stejně jako televize Nova, tak i TV Prima (majitel Ivan Zach) zdraží od ledna 2020 ceníkové ceny reklamního prostoru o jednotky procent.

Inzerce na kanálech, zastupovaných primáckým mediazastupitelstvím Media Club (kromě primáckých kanálů rovněž TV Barrandov, Óčko atd.), v příštím roce zdraží v průměru o 10 procent. Je to stejný nárůst jako v letošním roce a opět o něco nižší, než průměrné zdražení reklamy na konkurenční Nově.

Ceníkové ceny referenčního CPP (spot 30 sekund, prime time a období s indexem 1) se v závislosti na objemu inzerce se od příštího roku zvýší mezi 2 až 7 procenty. Kupříkladu v pásmu 20 až 29,999 milionu korun činí nárůst téměř 4 procenta na 24400 korun za CPP. Cena sponzoringu Media Clubu v roce 2020 vzroste o 5 procent.

Primácké mediazastupitelství (na fotce ředitel Ladislav Dianiška) zachovává cílení na diváckou skupinu 15 až 69 let. Klienti si mohou vybrat z nabídky tří bundle: Total 15 až 69, Exclusive 15 až 69 a Dětský 4 až 14. Nově je zaveden Super break - časově omezený brak po TOP Staru o délce 1 minuty (maximálně 2 klienti).

Media Club od ledna upravuje poměr zastupovaných stanic v reklamním bundlu Exclusive - nově v poměru Prima 43 procent, Prima Cool 13 procent, Prima Love 7 procent, Prima Zoom 6 procent, Prima Max 8,5 procenta, Prima Krimi 6,5 procenta, Barrandov Group 3 procenta a ostatní stanice 13 procent. Dětský bundle zůstává beze změny, tedy ze 7 procent dětské ranní pásmo Primáček, Prima Cool 35 procent, Prima Comedy Central 19 procent, Nickelodeon 22 procent a dětské kanály ze skupiny Atmedia 17 procent. Úpravy nastaly i v balíčku Total:Prima 35 procent, Prima Cool 9,5 procenta, Prima Love 5 procent, Prima Zoom 4,5 procenta, Prima Max 8 procent, Prima Krimi 6 procent, Barrandov Group 20 procent a ostatní stanice 12 procent.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: koncertní agentura do Česka přiveze vystoupení americké pop-rockové kapely One Republic. Akce se uskuteční v listopadu 2020 v O2 Aréně.

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.