Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Prima v roce 2020 zdraží reklamu v průměru o 10 procent

aktualizováno
17:43, 24. 10. 2019

Stejně jako televize Nova, tak i TV Prima (majitel Ivan Zach) zdraží od ledna 2020 ceníkové ceny reklamního prostoru o jednotky procent.

Inzerce na kanálech, zastupovaných primáckým mediazastupitelstvím Media Club (kromě primáckých kanálů rovněž TV Barrandov, Óčko atd.), v příštím roce zdraží v průměru o 10 procent. Je to stejný nárůst jako v letošním roce a opět o něco nižší, než průměrné zdražení reklamy na konkurenční Nově.

Ceníkové ceny referenčního CPP (spot 30 sekund, prime time a období s indexem 1) se v závislosti na objemu inzerce se od příštího roku zvýší mezi 2 až 7 procenty. Kupříkladu v pásmu 20 až 29,999 milionu korun činí nárůst téměř 4 procenta na 24400 korun za CPP. Cena sponzoringu Media Clubu v roce 2020 vzroste o 5 procent.

Primácké mediazastupitelství (na fotce ředitel Ladislav Dianiška) zachovává cílení na diváckou skupinu 15 až 69 let. Klienti si mohou vybrat z nabídky tří bundle: Total 15 až 69, Exclusive 15 až 69 a Dětský 4 až 14. Nově je zaveden Super break - časově omezený brak po TOP Staru o délce 1 minuty (maximálně 2 klienti).

Media Club od ledna upravuje poměr zastupovaných stanic v reklamním bundlu Exclusive - nově v poměru Prima 43 procent, Prima Cool 13 procent, Prima Love 7 procent, Prima Zoom 6 procent, Prima Max 8,5 procenta, Prima Krimi 6,5 procenta, Barrandov Group 3 procenta a ostatní stanice 13 procent. Dětský bundle zůstává beze změny, tedy ze 7 procent dětské ranní pásmo Primáček, Prima Cool 35 procent, Prima Comedy Central 19 procent, Nickelodeon 22 procent a dětské kanály ze skupiny Atmedia 17 procent. Úpravy nastaly i v balíčku Total:Prima 35 procent, Prima Cool 9,5 procenta, Prima Love 5 procent, Prima Zoom 4,5 procenta, Prima Max 8 procent, Prima Krimi 6 procent, Barrandov Group 20 procent a ostatní stanice 12 procent.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Konektor Social: obsahová agentura začala pro obchod s kancelářskými potřebami Activa spravovat sociální sítě hned tří značek - Bibelot, Lamy a Parker. Agentura zároveň rozšířila spolupráci se Stock Plzeň-Božkov. Vedle dlouhodobé správy sociálních sítí pro Baileys se od listopadu bude znovu starat i o Johnnie Walker a Gordon’s Gin.

  • Czech News Center: mediální dům Daniela Křetínského a spol. startuje sérii Business Breakfasts pro obchodní partnery. První se uskuteční 23. září na téma cross-mediální inspirace nejen na Vánoce. Během snídaně vystoupí např. Juraj Felix, Co-CEO CNC, či Martina Říhová, CEO Active Group atd.

  • Mladá fronta: vydavatelství v úpadku požádalo Krajský soud v Českých Budějovicích, aby vyhlásil na majetek MF konkurs. Důvodem má být urychlený prodej závodu společnosti. Nedávno Vrchní soud v Praze zrušil prohlášení konkurzu a následný prodej mediálního domu v aukci. Důvodem má být údajná podjatost soudce Zdeňka Strnada, který o věci rozhodoval.

  • T-Mobile: výsledky letní kampaně s nabídkou neomezených mobilních dat - zákazníci si aktivovali přes 212 tisíc denních balíčků neomezených dat. Rekordman surfoval neomezeně 55 dnů. Zapojení zákazníci stáhli celkem téměř 574 TB dat. Nabídka byla dostupná ve více než 1000 lokalitách po celém Česku.

  • Reuters News & Media Czech Republic: firma, která v Česku prodává zpravodajský obsah Reuters, v roce 2019 utržila 55 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 35 milionů. Čistý zisk 1,5 milionu v roce 2018 se překlopil do loňské ztráty 3,6 milionu korun.

  • Filmový fond: nepříliš povedený film Bourák dostal z mimořádné výzvy na distribuci 700 tisíc korun, Havel 1 milion, 3Bobule 700 tisíc a Film Naživo 500 tisíc korun. Celkem fond v této výzvě na distribuci filmů rozdělil podporu ve výši téměř 11 milionů korun.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.