Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Stará zpráva Borovan.cz nyní oficiálně: nejbohatší Čech Kellner kupuje TV Nova

aktualizováno
23:23, 27. 10. 2019

Dlouhé měsíce vyjednávání o nákupu TV Nova, o kterém Borovan.cz publikoval exkluzivní informace, jsou u konce. Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera (foto) kupuje bermudskou mediální skupinu CME, která kromě jiného ovládá TV Nova.

CME kromě Česka provozuje televize v Rumunsku, Slovinsku, Slovensku a v Bulharsku. Deal mezi PPF a dosavadním majoritním majitelem AT&T ještě musí schválit řada regulátorů na Balkánu a Evropská komise. Objem obchodu by se měl pohybovat na úrovni cca 48 miliard korun. Akvizice bude financována kombinací vlastních prostředků a seniorního zajištěného akvizičního úvěru 1,150 miliardy eur, který zahrnuje také revolvingový rámec.

Podle záměru transakce by každý držitel akcií CME typu A měl dostat za akcii 4,58 dolaru. Tedy o 32 procent více v porovnání s hodnotou akcií v době, kdy CME oznámila záměr divestice. Ale níže, než je současná tržní cena (v době publikace textu 4,65 dolaru).

Fyzický převod vlastnictví aktiv CME ještě potrvá několik měsíců. Díky čerstvé akvizici může Kellnerův tým pokračovat v budování velkého evropského multimediálního operátora, který propojí výrobce audiovizuálního obsahu a telekomunikační operátory PPF (balkánský Telenor, O2, O2 Slovakia).

"Nákupem společnosti CME, respektive jejích mediálních aktivit v pěti evropských zemích, sledujeme především cíl doplnit náš telekomunikační byznys ve střední a východní Evropě. Chceme využít synergie mezi tvorbou mediálního obsahu a jeho distribucí. Naším motivem je tedy především rozvíjení telekomunikačního a mediálního byznysu. CME je dobře fungující společností a po jejím převzetí neplánujeme žádné překotné zásahy do jejího fungování," uvedl Kellner. CME svolá mimořádnou valnou hromadu za účelem schválení navrhované fúze.

Společnost CME působí v pěti evropských zemích. Vysílá na 30 televizních kanálech, a to jak v modelu volně dostupných, tak placených kanálů, a oslovuje 45 miliónů diváků. Jako poradci PPF pro strukturované financování této akvizice působí BNP ParibasSociété Générale. Financování transakce ve výši 1,150 miliardy eur bylo upsáno bankami BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Credit Suisse, HSBC, Société Générale a UniCredit. Finančním poradcem PPF v rámci této transakce je J.P. Morgan Securities plc a právním poradcem White & Case LLP.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Isobar: novým kreativním ředitelem agentury Isobar ze skupiny Dentsu Aegis Network se stal Michal Kotulek. Dříve pracoval v Mark BBDO Prague, McCann Erickson nebo v Bistru.

  • Active Radio: Křetínského rádiová skupina oznámila, že s okamžitou platností ukončuje spolupráci se společností Radiohouse, která ji doposud mediálně zastupovala na rozhlasovém trhu. Od února ji bude zastupovat primácký Media Club, do té doby se klienti mají obracet přímo na Active Radio.

  • Bookretail: firma ze skupiny Euromedia Group, která provozovala e-shop Levneucebnice.cz (nyní Booktook.cz) a která se zabývá distribucí, v roce 2018 utržila 232 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 15 milionů více. Prodělek z roku 2017 ve výši 26 milionů se snížil na 19 milionů.

  • Ozzy Osbourne: nové studiové album Ordinary Man vyjde 21. února na labelu Epic/Sony Music. Jako speciální hosté se na albu objeví Elton John, Post Malone a Tom Morello.

  • Walt Disney: blockbuster Star Wars: Vzestup Skywalkera překročil hranici 1 miliardy dolarů za globální prodej kinolístků.

  • PFX: postprodukční studio se opět rozšiřuje. Svou reklamní divizi stěhuje do bývalých prostor studia Spoon, kde převezme infrastrukturu i část klientů. Kromě hlavního sídla v Praze na Korunní a specializovaných studií na Barrandově se bude jednat už o třetí pobočku PFX, která se zde zaměří na reklamní postprodukci.

  • Na turné

    Vanessa
    01. 2.03. 4.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Recenze

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.