Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby PPF z telekomunikací v polovině roku 2019 dosáhly 39 miliard

Příjem finanční skupiny PPF (majitel Petr Kellner) z telekomunikačního segmentu za první polovinu 2019 dosáhl 1518 milionů eur (v přepočtu cca 39 miliard korun).

Z celkové sumy na CETIN připadlo 348 milionů eur, na O2 Czech Republic 603 milionů, na O2 Slovakia 146 milionů a na balkánský Telenor 639 milionů eur. O rok dříve za stejné období telco podniky PPF utržily 916 milionů eur. Loni ale do výčtu ještě nebyl zahrnut Telenor.

Při porovnání výkonu stejných, česko-slovenských telekomunikačních aktiv PPF došlo k poklesu - letos to bylo 1097 milionů eur tržeb, loni 1129 milionů. Pokles vykázal zejména provozovatel telekomunikační sítě CETIN (348 milionů versus 392 milionů).

Celkový čistý zisk Kellnerovy skupiny z telekomunikací za prvních šest měsíců 2019 činil 136 milionů eur (cca 3,5 miliardy korun). O rok dříve to bylo 108 milionů eur.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.