Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Investice do rádiové reklamy v třetím kvartálu 2019 stagnovaly

Mediální agentury a reklamní zadavatelé utratily za rádiovou reklamu během třetího čtvrtletí 2019 v podstatě stejnou částku jako za stejné období 2018. Čisté rádiové útraty od července do září 2019 tak dosáhl 266,6 milionu korun.

Ještě v roce 2016 to bylo 253 milionů korun. Potvrzuje se, že 3Q je tradičně tržebně nejslabším kvartálem roku. Podle zástupců mediazastupitelství se investicím do rádiové inzerce dařilo letos růst nejvíce v srpnu, naopak slabší bylo září.

Celkové investice zadavatelů do rádií za první tři čtvrtletí 2019 činily 1,077 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 16 milionů více. Cifry jsou založeny na objemu v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. V úvahu se berou fakturované objemy, nikoli odvysílané.

Rostoucími sektory v 3Q 2019 se staly oděvy, textil, domácí elektrospotřebiče a pojištění. Naopak klesaly osobní automobily, HR/práce a kočárky a autosedačky. Výrazně rychleji rostly investice přímých zadavatelů, poptávka mediálek měla být v 3Q 2019 nižší.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Lucerna Music Bar: produkce pražského klubu chystá na pražském Výstavišti přírodní festivalový areál, který se promění v dějiště koncertů českých i slovenských interpretů. Pod hlavičkou Lucerna Music Bar Open Air se od poloviny června do konce srpna představí J.A.R., Ben Cristovao, Mig 21, Tomáš Klus, Horkýže Slíže, Monkey Business, Queenie, N.O.H.A., BSP, UDG nebo Skyline.

  • Media Club: primácké mediazastupitelstív tvrdí, že v květnu 2020 má za sebou nejúspěšnější měsíc od svého vzniku v roce 2013. Celodenní share byl 33,8 procenta (meziroční nárůst o 3,48 procentního bodu) v cílovce 15+ a 33,2 procenta v cílovce 15 až 69 let (meziroční nárůst o 3,65 procentního bodu). Po necelém měsíční fungování dosáhl nový zpravodajský web CNNPrima.cz 1,112 milionu reálných uživatelů. Hlavní web iPrima.cz v květnu navštívilo celkem 3,986 milionu reálných uživatelů.

  • Etnetera Motion: obchodní tým agentury posiluje na pozici new business managera Arnošt Janeček. Dříve působil v Ipsosu a vedl obchodní tým technologické firmy VRGineers, kde se soustředil na nové obchodní příležitosti především v automotive průmyslu.

  • Httpool: agentura byla jmenována oficiálním zástupcem reklamního prodeje komunikační platformy Snapchat na 15 evropských trzích. Skupina zemí zahrnuje Rakousko, Švýcarsko, Finsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko.

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil novou veřejnou konzultaci k upravenému návrhu podmínek připravovaného výběrového řízení na kmitočty v pásmech 700 MHz a 3,5 GHz. Připomínky k návrhu bude možné v rámci veřejné konzultace uplatnit do jednoho měsíce od zahájení. "ČTÚ nově v pásmu 700 MHz vyhrazuje blok o velikosti 10 MHz pro nové zájemce o vstup na trh. Tím podporuje možnost vzniku nového celoplošného infrastrukturního hráče." Zahájení tendru úřad předpokládá ještě v průběhu letních měsíců 2020.

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.