Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Marketingová agentura Business Factory navýšila tržby na 250 milionů

11:27, 27. 11. 2019

Digitální marketingová agentura Business Factory ((BF), kterou ovládá podnikatel Karel Tlusťák, pokračuje v skokovém navyšování výkonu z posledních let.

Tržby firmy v České republice v roce 2018 dosáhly 250 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 57 milionů korun více. Tržby BF v roce 2016 činily 101 milionů. Podle Tlusťáka je navíc v čísle loňských tržeb zahrnuto méně přefakturací, než v předchozích letech. Hlavním příjmem firmy jsou fee od klientů za odbavené reklamní kampaně na Facebooku a platformách Google. Spend klientů za rok 2019 je 750 milionů korun (vývoj adspendu klientů sesterské firmy ROI Hunter viz graf dole).

BF, který má status Facebook marketing partner a Google premier partner, provozuje kromě dvou kanceláří v Česku (Praha, Brno) další pobočky v Bratislavě, Varšavě (od podzimu 2016) a v Dubaji (od podzimu 2017). Celkem zaměstnává přes 100 lidí, z toho 50 na českém trhu. Od listopadu 2018 má firma kreativní oddělení pro český a slovenský trh, od počátku letošní roku pak tým pro globální klienty. V létě 2019 na pozici Group CEO nastoupil Jan Pátek (foto).

Portfolio aktivních klientů BF zahrnuje přes 100 firem. K hlavním klientům Business Factory v Česku patří Rowenta, Bauhaus, Heureka, Author, CETIN, Mall.TV, Equa bank nebo Peugeot.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mandrage: popová kapela vydává na labelu Universal Music novou desku Vidím to růžově.

  • Active Radio: do týmu zpravodajského Rádia ZET nastoupí od ledna Ondřej Kopa (ex-ČT; stane se šéfredaktorem), v únoru pak na pozici moderátorky ranního vysílání Helena Šulcová (ex-ČRo). Restart česko-anglického rádia ZET od září připravuje Karel Novák, ředitel strategického rozvoje zpravodajství Active Radio.

  • Live Nation: uspořádá velký koncert na pražském stadionu Eden pro rappera Marpa & TroubleGang. Akce se uskuteční v červnu 2020. Jedná se o doposud největší vystoupení Marpa a spol.

  • PR Klub: startuje 18. ročník odborné soutěže pro komunikaci Zlatý středník. Nově, kromě tradičních firemních médií, obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Přihlášky se mohou podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.

  • Český rozhlas: jak jsme již dříve uvedli, dnes odstartoval online portál mujRozhlas.cz, který soustředí všechny audioslužby rozhlasu - živé vysílání včetně timeshiftu (4 celoplošné stanice, 6 speciálních a 15 regionálních), on demand záznamy odvysílaných pořadů (již nyní je v archivu přes 600 tisíc audio záznamů) a nové formáty (podcasty). MujRozhlas.cz doplní dva existující webové pilíře ČRo - Rozhlas.cz a zpravodajský web iRozhlas.cz.

  • Seznam.cz: pro miliardáře Iva Lukačoviče začnou pracovat novináři Jan Novák (ex-Prima) a Ondřej Koutník (ex-Lidové noviny). Novák nastupuje do investigativního týmu, Koutník mezi domácí reportéry Seznam Zpráv.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Bez vědomí

Další vysoce exkluzivní seriálová práce talentovaného režiséra Ivana Zachariáše, která však nemá tak údernou sílu jako Zachariášova seriálová prvotina Pustina (2016; rovněž pro HBO). Špionážní drama Bez vědomí, fikce na pozadí skutečných událostí, celkem úspěšně fabuluje o skutečném pozadí Sametové revoluce a o rolích tajných služeb v historii.

Co si divák, stejně jako v případě Pustiny, může užít, je zdařilá, podmanivá atmosféra, zde komunistického režimu těsně před pádem do minulosti. Ta ponurá tísnivost, ošoupanost, unavená setrvačnost a předstírání, za kterými se však dají tušit čerství hráči, číhající na převzetí moci. Zde Bez vědomí funguje dokonale, a prim si bezpochyby zaslouží kameraman Jan Velický, architekt Jan Vlasák, maskér Milan Vlček nebo kostymérka Simona Rybáková. Pochvala patří i hereckým výkonům, ze kterých sympaticky vyčnívá neokoukaný a uvěřitelný David Nykl coby britský agent.

Bohužel stejně svižný a energický krok s hereckou a výtvarně-obrazovou složkou však již nedrží samotná narace. Příběhy, ve kterých jednotliví hráči ve skutečnosti hrají dvě až tři role, bývají náročné na diváckou srozumitelnost a přehlednost. To se v Bez vědomí ne vždy podařilo dodržet (občas nejsou úplně jasné motivace jednotlivých postav či dějové zvraty). Místy pak série nepůsobí pro pamětníky dvakrát uvěřitelně, například když se naivní Maruška (Táňa Pauhofová) jakoby náhodou přimotá k tajné vyšetřovně KGB, navíc v rámci ostře stráženého prostoru sovětských vojsk (!).

Naštěstí brilantní závěrečná epizoda řadě trpělivých diváků spraví chuť, byť ne zcela. I tak Bez vědomí patří k tomu nadprůměrnému, co česká seriálová tvorba v současné době nabízí (a ta laťka již není nízko).