Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Energetický obr innogy posílá peníze do výroby filmů Petra Zelenky nebo Davida Ondříčka

11:44, 28. 11. 2019

Energetická společnost innogy bude i v roce 2020 pokračovat ve finanční podpoře českého filmu. Celkem 25 milionů korun si mezi sebe rozdělí tři celovečerní hrané filmy, jeden dokument nebo Karlovarský filmový festival.

V příštím roce se innogy stane koproducentem hraných snímků Modelář Petra Zelenky, Bourák Ondřeje Trojana a Zátopek (foto) Davida Ondříčka. Ty doplní dokument Jany Počtové K2 vlastní cestou. O finanční podporu innogy zažádali pro příští rok producenti celkem tří desítek připravovaných filmových projektů. "Innogy v příštím roce opět podpoří Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, Ceny české filmové kritiky a Českého lva," doplnil Tomáš Varcop, předseda představenstva innogy Česká republika.

Premiéra psychologicky laděného filmu Modelář je naplánovaná na únor 2020. Momentálně probíhají míchací práce, které by měly trvat do druhé poloviny prosince. Černá romantická hudební komedie Bourák bude mít premiéru v květnu 2020. Hlavní role ztvární Ivan Trojan, Veronika Marková, Jiří Macháček nebo Kateřina Winterová. Film je nyní ve střižně plus se ještě bude dotáčet několik tanečních scén. Životopisné drama Zátopek se na plátnech kin objeví v srpnu 2020. Před kamerou se sešli Václav Neužil ml., Martha Issová nebo Anna Schmidtmajerová.

Společnost innogy za posledních 15 let v rámci programu dosud pomohla na plátna kin více než 75 celovečerním filmům a na rozvoj tuzemské kinematografie již přispěla částkou přibližně 350 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: mediální agentura rozjela nový projekt Media-plan.cz, který umožňuje sestavovat mediální plán kampaní. Na interaktivním webu je možné jednotlivé produkty ze světa outdoorové a onlinové reklamy, v TV, tištěných médiích atd. přidávat do mediálního plánu i s konkrétním termínem a geografickým cílením. Výsledkem je vygenerovaný mediaplán.

  • Isobar: novým kreativním ředitelem agentury Isobar ze skupiny Dentsu Aegis Network se stal Michal Kotulek. Dříve pracoval v Mark BBDO Prague, McCann Erickson nebo v Bistru.

  • Active Radio: Křetínského rádiová skupina oznámila, že s okamžitou platností ukončuje spolupráci se společností Radiohouse, která ji doposud mediálně zastupovala na rozhlasovém trhu. Od února ji bude zastupovat primácký Media Club, do té doby se klienti mají obracet přímo na Active Radio.

  • Bookretail: firma ze skupiny Euromedia Group, která provozovala e-shop Levneucebnice.cz (nyní Booktook.cz) a která se zabývá distribucí, v roce 2018 utržila 232 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 15 milionů více. Prodělek z roku 2017 ve výši 26 milionů se snížil na 19 milionů.

  • Ozzy Osbourne: nové studiové album Ordinary Man vyjde 21. února na labelu Epic/Sony Music. Jako speciální hosté se na albu objeví Elton John, Post Malone a Tom Morello.

  • Walt Disney: blockbuster Star Wars: Vzestup Skywalkera překročil hranici 1 miliardy dolarů za globální prodej kinolístků.

  • Na turné

    Vanessa
    01. 2.03. 4.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Recenze

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.