Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Energetický obr innogy posílá peníze do výroby filmů Petra Zelenky nebo Davida Ondříčka

11:44, 28. 11. 2019

Energetická společnost innogy bude i v roce 2020 pokračovat ve finanční podpoře českého filmu. Celkem 25 milionů korun si mezi sebe rozdělí tři celovečerní hrané filmy, jeden dokument nebo Karlovarský filmový festival.

V příštím roce se innogy stane koproducentem hraných snímků Modelář Petra Zelenky, Bourák Ondřeje Trojana a Zátopek (foto) Davida Ondříčka. Ty doplní dokument Jany Počtové K2 vlastní cestou. O finanční podporu innogy zažádali pro příští rok producenti celkem tří desítek připravovaných filmových projektů. "Innogy v příštím roce opět podpoří Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, Ceny české filmové kritiky a Českého lva," doplnil Tomáš Varcop, předseda představenstva innogy Česká republika.

Premiéra psychologicky laděného filmu Modelář je naplánovaná na únor 2020. Momentálně probíhají míchací práce, které by měly trvat do druhé poloviny prosince. Černá romantická hudební komedie Bourák bude mít premiéru v květnu 2020. Hlavní role ztvární Ivan Trojan, Veronika Marková, Jiří Macháček nebo Kateřina Winterová. Film je nyní ve střižně plus se ještě bude dotáčet několik tanečních scén. Životopisné drama Zátopek se na plátnech kin objeví v srpnu 2020. Před kamerou se sešli Václav Neužil ml., Martha Issová nebo Anna Schmidtmajerová.

Společnost innogy za posledních 15 let v rámci programu dosud pomohla na plátna kin více než 75 celovečerním filmům a na rozvoj tuzemské kinematografie již přispěla částkou přibližně 350 milionů korun.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Úspěšný filmový producent rozšiřuje skupinu, rozdělí byznys na dvě větve

Křetínského vrcholový manažer vstupuje do filmového a televizního byznysu

Další TOP profit ve filmovém byznysu: přes 100 milionů korun v čistém

Úspěšný internetový seriál se překlopí na celovečerní film

Na Cenu Asociace českých kameramanů nominován Smutný, Douba nebo Koblovský

Hrubé tržby komedie Příliš osobní známost se přiblížily 30 milionům

Filmoví kritici nejvíce ocenili road movie Staříci

Na novou komedii Příliš osobní známost přišlo přes 100 tisíc diváků

Akční komedie Mizerové navždy překonala v kinotržbách 200 milionů dolarů

Produkční firma Karlovarského filmového festivalu snížila čistý zisk o 8 milionů

Na Disneyho animák Ledové království II dorazilo přes 800 tisíc diváků

Globální kinotržby Jumanji: Další level překročily 650 milionů dolarů

Těžkotonážní stroj na peníze Star Wars: Vzestup Skywalkera brzy překročí jednu miliardu dolarů za prodej kinolístků

Kinodistributor Falcon zvedl čistý zisk na 13,5 milionu korun

Blockbuster Star Wars: Vzestup Skywalkera v kinech odstartoval kolotoč stovek milionů dolarů

Animovaný blockbuster Ledové království II prodal kinolístky za 86 milionů

Blockbuster Jumanji: Další level ve světových kinech odstartoval s více než 200 miliony dolarů

Animák Ledové království II přilákal v Česku do kin půl milionu diváků

Rekord filmového studia Walt Disney: světové tržby premiérových filmů překračují 10 miliard dolarů

Producent a režisér Horák dotočil film Havel s Dvořákem a Hofmannem v hlavních rolích

Na Vejdělkovu Poslední aristokratku přišlo již přes 400 tisíc diváků

Animák Frozen II má na kontě skoro tři čtvrtě miliardy dolarů

Filmový producent Jákl v zahraničí produkuje další dva filmy

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vinyla: vítězové IX. ročníku hudebních cen - deska roku: Plastová okna (kapela B4), objev roku: Margo a počin roku: aktivity žižkovského klubu Punctum.

  • FTV Prima: další vítězství pro primácký seriál Slunečná. Úterý 25. února, Slunečná 1,259 milionu diváků v cílovce 15+, Ordinace v růžové zahradě II 930 tisíc v téže kategorii.

  • PPF: investiční skupina se ohradila proti snaze Pirátů, kteří požádali americký Kongres o prošetření plánovaného prodeje skupiny CME včetně Novy do rukou PPF. "Ze skutečnosti, že podnikáme také v Číně, kde stejně jako my podnikají tisíce dalších západních firem, nelze vyvozovat nic o našem světonázoru... Znovu opakujeme, že PPF kupuje CME jako doplněk ke svému telekomunikačnímu byznysu."

  • Rixo.cz: online pojišťovací služba z rodiny Home Credit má novou tiskovou mluvčí, Michaelu Bartošovou. Ta dříve pracovala například v PR agentuře FleishmanHillard nebo byla u zrodu a rozvoje společnosti Programmatic Media.

  • Košík.cz: nově závozovou oblast rozšiřuje zhruba o 100 tisíc obyvatel čtyř polabských měst - Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka. Pokračuje tak ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence.

  • Walt Disney: z pozice výkonného ředitele odstupuje dlouholetý manažer Bob Iger. Na jeho místo nastoupí dosavadní šéf divize parků Bob Chapek. Ten ve firmě pracuje od roku 1993. Iger bude pokračovat jako předseda představenstva.

  • Český telekomunikační úřad: vydal tiskovou zprávu, podle které šéfka Rady ČTÚ Hana Továrková není ve střetu zájmů, "jak na základě svého šetření potvrdilo i Ministerstvo spravedlnosti ČR". "Šetření, které ve věci paní Továrkové ministerstvo spravedlnosti provedlo, ukázalo, že paní Továrková ve lhůtě stanovené zákonem ukončila veškeré své angažmá," mělo uvést ministerstvo.

  • Česká asociace esportu: stala se jedním z 23 zakládajících členů bruselské  Evropské esportové federace. Úkolem federace bude "sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu", který ve světě sleduje údajně na 500 milionů diváků.

  • Carvago: automotive startup expanduje za hranice. V první fázi se pro B2B partnery otevírá ve třech zemích západní Evropy – v Německu, Francii a Dánsku – a další regiony budou postupně přibývat.

Recenze

V síti

Jeden z nejdůležitějších dokumentů, který v Česku vznikl v posledních letech a který má potenciál alespoň trochu zlepšit neutěšené a šokující poměry. Film Barbory Chalupové a Víta Klusáka o zneužívání dětí na internetu má pro rodiče znepokojující a burcující zprávu: sexuální predátoři a pedofilové se dostali do pokojíčků našich dětí. Děje se tak brutálním způsobem (včetně vydírání, zastrašování), až v neuvěřitelně masové míře a s drtivým a nevypočitatelným dopadem na životy dospívajících.

Je vlastně s podivem, že to nikoho z filmařů nenapadlo dříve. Tři figurantky, které vypadají na cca 12 (ve skutečně se jedná o zletilé slečny), 3 pokojíčky vzniklé ve studiu a prošpikované kamerami a několik profilů na komunikačních platformách jako Facebook, Lidé.cz (Seznam.cz), Skype atd. Výsledkem je za deset dní cca 2,5 tisíce potenciálních sexuálních predátorů, příval tu více, tu méně lstivých ataků, triků, manipulací a pobídek k sexuálnímu chování, odkazů na porno, úchylky atd. V některých případech situace vyeskalovala až do učebnicového vydírání.

Nejen závěrečná setkání figurantek s některými predátory tváří v tvář pod dohledem skrytých kamer ukázala, že část těchto postaviček jsou směšní, nešťastní a nějakým způsobem frustrovaní lidé. To by nás však nemělo zmást. To jak v masovém měřítku, s jakou rychlostí a v podstatě bez překážek jsou naše děti na netu vystaveny predátorským praktikám plus fakt, že mezi záplavou bizzarních figurek se objevilo několik skutečně zlých lidí, by v každém rodiči mělo spustit ten nejnaléhavější alarm. Je dobře, že s povedeným a potřebným filmem (český dokument letos těžko nabídne důležitější titul) teď bude pracovat ministerstvo školství a policie. Ale hlavně: mluvme s našimi dětmi, nenechávejme je v tom samotné.