reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bývalá Stratosféra loni prohloubila ztrátu na 31 milionů

09:59, 6. 5. 2013
Vydavatelství Aleš Borovan

Vydavatelství Bauer Media Praha (ex-Stratosféra) v loňském roce prohloubilo ztrátové hospodaření. Prodělek v roce 2012 činil skoro 31 milionů korun oproti minusu 12 milionů v roce 2011. Kumulativní ztráta za posledních pět let tak dosáhla skoro čtyři miliony korun.

Rapidně se zhoršily i příjmy z prodeje reklamy a časopisů čtenářům. Celkové tržby se v roce 2012 snížily o 34 milionů na 175 milionů korun. Objem prodané reklamy se snížil o 23 milionů na 112 milionů korun. Ještě v roce 2008 společnost vygenerovala tržby ve výši 360 milionů korun.

Bývalou Stratosféru na podzim 2012 od Antonína Herbecka a Sanomy koupil konkurenční vydavatelský dům Bauer Media (na fotce ředitel Jaromír Skopalík). V letošním roce by firma (spolu s Bauer Media CZ) měla zfúzovat s novým majitelem. Stěhování novinářů do sídla Bauer Media na pražském Smíchově by mělo proběhnout letos v květnu.

Bauer Media vydává na tři desítky magazínů a časopisových speciálů, mezi nimi Bravo, Čas na lásku, Kouzelné princezny, Pestrý svět nebo Žena a život. Akvizicí dvou konkurenčních firem získal tituly jako Cosmopolitan, Spy, Esquire nebo Jackie.