Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Češi za kinolístky od ledna do října 2019 utratili přes 2 miliardy

15:00, 30. 11. 2019

Český kinotrh stojí těsně před uzavřením dalšího rekordního roku. Nejvyšší objem kinotržeb doposud vykázal rok 2018, kdy diváci za kinolísky utratili téměř 2,3 miliardy korun. V letošním roce toto číslo podle všeho naroste o další stovky milionů.

Hrubé tržby v pokladnách kin za promítání během prvních deseti měsíců 2019 dosáhly 2,091 miliardy korun. V meziročním srovnání za stejné období to je o 355 milionů více. Náskok před loňským rokem se tak dále navýšil, při porovnání tří kvartálů 2019/2018 činil 337 milionů. Mimochodem, deset měsíců roku 2019 objemem hrubých kinotržeb překonalo celý rok 2017 (2,004 miliardy).

Do kin od ledna do října 2019 dorazilo 14,618 milionu diváků. O rok dříve za stejné období to bylo 12,538 milionu (rozdíl přes 2 miliony diváků).

Z říjnových premiér byznysově nejlépe zafungovaly blockbuster Joker (foto) a česká komedie Poslední aristokratka. Joker do konce října prodal kinolístky za více než 73 milionů korun, Poslední aristokratka pak za téměř 40 milionů.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mandrage: popová kapela vydává na labelu Universal Music novou desku Vidím to růžově.

  • Active Radio: do týmu zpravodajského Rádia ZET nastoupí od ledna Ondřej Kopa (ex-ČT; stane se šéfredaktorem), v únoru pak na pozici moderátorky ranního vysílání Helena Šulcová (ex-ČRo). Restart česko-anglického rádia ZET od září připravuje Karel Novák, ředitel strategického rozvoje zpravodajství Active Radio.

  • Live Nation: uspořádá velký koncert na pražském stadionu Eden pro rappera Marpa & TroubleGang. Akce se uskuteční v červnu 2020. Jedná se o doposud největší vystoupení Marpa a spol.

  • PR Klub: startuje 18. ročník odborné soutěže pro komunikaci Zlatý středník. Nově, kromě tradičních firemních médií, obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Přihlášky se mohou podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.

  • Český rozhlas: jak jsme již dříve uvedli, dnes odstartoval online portál mujRozhlas.cz, který soustředí všechny audioslužby rozhlasu - živé vysílání včetně timeshiftu (4 celoplošné stanice, 6 speciálních a 15 regionálních), on demand záznamy odvysílaných pořadů (již nyní je v archivu přes 600 tisíc audio záznamů) a nové formáty (podcasty). MujRozhlas.cz doplní dva existující webové pilíře ČRo - Rozhlas.cz a zpravodajský web iRozhlas.cz.

  • Seznam.cz: pro miliardáře Iva Lukačoviče začnou pracovat novináři Jan Novák (ex-Prima) a Ondřej Koutník (ex-Lidové noviny). Novák nastupuje do investigativního týmu, Koutník mezi domácí reportéry Seznam Zpráv.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Bez vědomí

Další vysoce exkluzivní seriálová práce talentovaného režiséra Ivana Zachariáše, která však nemá tak údernou sílu jako Zachariášova seriálová prvotina Pustina (2016; rovněž pro HBO). Špionážní drama Bez vědomí, fikce na pozadí skutečných událostí, celkem úspěšně fabuluje o skutečném pozadí Sametové revoluce a o rolích tajných služeb v historii.

Co si divák, stejně jako v případě Pustiny, může užít, je zdařilá, podmanivá atmosféra, zde komunistického režimu těsně před pádem do minulosti. Ta ponurá tísnivost, ošoupanost, unavená setrvačnost a předstírání, za kterými se však dají tušit čerství hráči, číhající na převzetí moci. Zde Bez vědomí funguje dokonale, a prim si bezpochyby zaslouží kameraman Jan Velický, architekt Jan Vlasák, maskér Milan Vlček nebo kostymérka Simona Rybáková. Pochvala patří i hereckým výkonům, ze kterých sympaticky vyčnívá neokoukaný a uvěřitelný David Nykl coby britský agent.

Bohužel stejně svižný a energický krok s hereckou a výtvarně-obrazovou složkou však již nedrží samotná narace. Příběhy, ve kterých jednotliví hráči ve skutečnosti hrají dvě až tři role, bývají náročné na diváckou srozumitelnost a přehlednost. To se v Bez vědomí ne vždy podařilo dodržet (občas nejsou úplně jasné motivace jednotlivých postav či dějové zvraty). Místy pak série nepůsobí pro pamětníky dvakrát uvěřitelně, například když se naivní Maruška (Táňa Pauhofová) jakoby náhodou přimotá k tajné vyšetřovně KGB, navíc v rámci ostře stráženého prostoru sovětských vojsk (!).

Naštěstí brilantní závěrečná epizoda řadě trpělivých diváků spraví chuť, byť ne zcela. I tak Bez vědomí patří k tomu nadprůměrnému, co česká seriálová tvorba v současné době nabízí (a ta laťka již není nízko).