Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Češi za kinolístky od ledna do října 2019 utratili přes 2 miliardy

15:00, 30. 11. 2019

Český kinotrh stojí těsně před uzavřením dalšího rekordního roku. Nejvyšší objem kinotržeb doposud vykázal rok 2018, kdy diváci za kinolísky utratili téměř 2,3 miliardy korun. V letošním roce toto číslo podle všeho naroste o další stovky milionů.

Hrubé tržby v pokladnách kin za promítání během prvních deseti měsíců 2019 dosáhly 2,091 miliardy korun. V meziročním srovnání za stejné období to je o 355 milionů více. Náskok před loňským rokem se tak dále navýšil, při porovnání tří kvartálů 2019/2018 činil 337 milionů. Mimochodem, deset měsíců roku 2019 objemem hrubých kinotržeb překonalo celý rok 2017 (2,004 miliardy).

Do kin od ledna do října 2019 dorazilo 14,618 milionu diváků. O rok dříve za stejné období to bylo 12,538 milionu (rozdíl přes 2 miliony diváků).

Z říjnových premiér byznysově nejlépe zafungovaly blockbuster Joker (foto) a česká komedie Poslední aristokratka. Joker do konce října prodal kinolístky za více než 73 milionů korun, Poslední aristokratka pak za téměř 40 milionů.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Filmový byznysmen vydělal další desítky milionů v čistém

Energetický obr innogy posílá peníze do výroby filmů Petra Zelenky nebo Davida Ondříčka

Úspěšný filmový producent rozšiřuje skupinu, rozdělí byznys na dvě větve

Křetínského vrcholový manažer vstupuje do filmového a televizního byznysu

Další TOP profit ve filmovém byznysu: přes 100 milionů korun v čistém

Tržby kin z prodeje lístků za první tři kvartály 2019 přesáhly 1,8 miliardy korun

Obchodník s kinoreklamou Cinexpress navýšil tržby na 57 milionů

Vláda zvedla kapacitu osob pro hromadné akce na 300

V Praze na Strahově otevře velké autokino

Nejvíce šancí na České lvy má hořká komedie Vlastníci

Hrubé kinotržby romantické komedie Šťastný nový rok se blíží 30 milionům

Těžkotonážní stroj na peníze Star Wars: Vzestup Skywalkera brzy překročí jednu miliardu dolarů za prodej kinolístků

Kinodistributor Falcon zvedl čistý zisk na 13,5 milionu korun

Animovaný blockbuster Ledové království II prodal kinolístky za 86 milionů

Blockbuster Jumanji: Další level ve světových kinech odstartoval s více než 200 miliony dolarů

Animák Ledové království II přilákal v Česku do kin půl milionu diváků

Rekord filmového studia Walt Disney: světové tržby premiérových filmů překračují 10 miliard dolarů

Na Vejdělkovu Poslední aristokratku přišlo již přes 400 tisíc diváků

Animák Frozen II má na kontě skoro tři čtvrtě miliardy dolarů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.