Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zavoralův e-shop Alza.cz meziročně navýšil tržby o 4,4 miliardy

aktualizováno
12:48, 27. 1. 2020

Největší český e-shop Alza.cz (majitelem je skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem) podle předběžných výsledků dosáhl v roce 2019 obratu ve výši 29,3 miliardy korun bez DPH (1,14 miliardy eur).

V meziročním srovnání to je nárůst o 4,4 miliardy korun. Rekordní rok přinesl 12,3 milionu objednávek, přes 37 milionů prodaných kusů zboží, báze unikátních zákazníků překročila hranici 4 miliony. Nejsilnějším nákupním dnem bylo pondělí 16. prosince 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun.

"Loňský rok byl plný inovací a investic. Firmě se i díky 2100 zaměstnancům dařilo růst meziročně i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 procent, Slovensko 15,4 procenta, Česko 15,5 procenta. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 procent na celkovém obratu a vidíme zde velký potenciál," uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V roce 2019 některé segmenty překročily hranici dvou miliard tržeb - notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patřily televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 jsou: dárkový poukaz Alza.cz 500 Kč (20 EUR, 5 000 Ft​), fitness náramek Xiaomi Mi Band 4​ a MS Office 365 pro jednotlivce.

Trvale stoupající je i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží činila 11 tisíc korun. Celkem 56 procent zákazníků dalo přednost platbě kartou (28 procent online, 28 procent přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu).

Do roku 2020 e-shop vstoupil s nabídkou 272 tisíc položek.  Firma letos plánuje rozsáhlé investice do služeb spojených s doručením zboží - mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibudou další AlzaBoxy. Investice budou směřovat i do rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i rozsáhlý  nábor odborníků nejen z oblasti IT.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.