Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zavoralův e-shop Alza.cz meziročně navýšil tržby o 4,4 miliardy

aktualizováno
12:48, 27. 1. 2020

Největší český e-shop Alza.cz (majitelem je skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem) podle předběžných výsledků dosáhl v roce 2019 obratu ve výši 29,3 miliardy korun bez DPH (1,14 miliardy eur).

V meziročním srovnání to je nárůst o 4,4 miliardy korun. Rekordní rok přinesl 12,3 milionu objednávek, přes 37 milionů prodaných kusů zboží, báze unikátních zákazníků překročila hranici 4 miliony. Nejsilnějším nákupním dnem bylo pondělí 16. prosince 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun.

"Loňský rok byl plný inovací a investic. Firmě se i díky 2100 zaměstnancům dařilo růst meziročně i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 procent, Slovensko 15,4 procenta, Česko 15,5 procenta. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 procent na celkovém obratu a vidíme zde velký potenciál," uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V roce 2019 některé segmenty překročily hranici dvou miliard tržeb - notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patřily televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 jsou: dárkový poukaz Alza.cz 500 Kč (20 EUR, 5 000 Ft​), fitness náramek Xiaomi Mi Band 4​ a MS Office 365 pro jednotlivce.

Trvale stoupající je i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží činila 11 tisíc korun. Celkem 56 procent zákazníků dalo přednost platbě kartou (28 procent online, 28 procent přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu).

Do roku 2020 e-shop vstoupil s nabídkou 272 tisíc položek.  Firma letos plánuje rozsáhlé investice do služeb spojených s doručením zboží - mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibudou další AlzaBoxy. Investice budou směřovat i do rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i rozsáhlý  nábor odborníků nejen z oblasti IT.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český telekomunikační úřad: novela zákona o elektronických komunikacích účinná od 1. dubna by měla urychlit a zlevnit přestup k jinému operátorovi. Zkracuje lhůty pro přenos čísla a výrazněji než doposud zastropuje i výši smluvních pokut při předčasném ukončení smlouvy

  • Česká televize: komedii Hvězda o fiktivní seriálové herečce vidělo na ČT art v pátek 27. března 122 tisíc diváků v cílovce 15+. Přímý přenos z divadla Studio DVA se tak stal nejsledovanějším živým přenosem od spuštění kanálu v roce 2013. Sobotní Události si na kanálech ČT1 a ČT24 nenechalo ujít 1,658 milionu diváků v 15+.

  • AQS: obchodník s audiovizuálními právy začal na svůj youtubový kanál Filmy česky a zadarmo nasazovat denně jeden známý filmový hit z posledních let ke zhlédnutí zdarma (po dobu 30 dnů). Akci odstartovaly Pelíšky Jana Hřebejka, na které se podívalo téměř 100 tisíc diváků. Následovali Samotáři, Lichožrouti, Horem pádem a Fair Play.

  • ThreatMark: start-up, který se zabývá kybernetickou bezpečností prostřednictvím AI a do kterého investoval Rockaway nebo KKCG, změnil složení podílů zakladatelů. Podíl Tomáše Strýčka se snížil z 18 procent na 8,4 procenta. Naopak podíly Michala Tresnera a Kryštofa Hilara se zvýšily vždy z 17,99 procenta na 22,79 procenta.

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

  • Branické divadlo v Praze: stane se domovskou scénou novocirkusového souboru Losers Cirque Company. Nově ponese název Divadlo Bravo!. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce, která chátrající divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením.

  • Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu: podle průzkumu většina call center v těchto dnech navyšuje kapacitu až o 100 procent. Zhruba 90 procent operátorů přitom funguje z domova v rámci home office. Až 500 procentní nárůst registrují rozvážkové služby.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.