Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
      
   
    
       

Zavoralův e-shop Alza.cz meziročně navýšil tržby o 4,4 miliardy

aktualizováno
12:48, 27. 1. 2020

Největší český e-shop Alza.cz (majitelem je skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem) podle předběžných výsledků dosáhl v roce 2019 obratu ve výši 29,3 miliardy korun bez DPH (1,14 miliardy eur).

V meziročním srovnání to je nárůst o 4,4 miliardy korun. Rekordní rok přinesl 12,3 milionu objednávek, přes 37 milionů prodaných kusů zboží, báze unikátních zákazníků překročila hranici 4 miliony. Nejsilnějším nákupním dnem bylo pondělí 16. prosince 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun.

"Loňský rok byl plný inovací a investic. Firmě se i díky 2100 zaměstnancům dařilo růst meziročně i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 procent, Slovensko 15,4 procenta, Česko 15,5 procenta. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 procent na celkovém obratu a vidíme zde velký potenciál," uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V roce 2019 některé segmenty překročily hranici dvou miliard tržeb - notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patřily televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 jsou: dárkový poukaz Alza.cz 500 Kč (20 EUR, 5 000 Ft​), fitness náramek Xiaomi Mi Band 4​ a MS Office 365 pro jednotlivce.

Trvale stoupající je i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží činila 11 tisíc korun. Celkem 56 procent zákazníků dalo přednost platbě kartou (28 procent online, 28 procent přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu).

Do roku 2020 e-shop vstoupil s nabídkou 272 tisíc položek.  Firma letos plánuje rozsáhlé investice do služeb spojených s doručením zboží - mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibudou další AlzaBoxy. Investice budou směřovat i do rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i rozsáhlý  nábor odborníků nejen z oblasti IT.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • CNN Prima News: zpravodajská TV stanice v měsíci únoru dosáhla průměrný celodenní share 0,66 procenta v cílovce 15+. Nejlepšího výsledku podle Prima Group dosáhla v neděli 28. února díky share 1,50 procenta v CS 15+.

  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.