reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

AKA: čisté investice do komunikace loni stouply na 119 miliard

10:35, 28. 1. 2020

Čisté výdaje firem do komunikace v roce 2019 stouply o 6 miliard na 119 miliard korun. Vyplývá to z odhadu Asociace komunikačních agentur (AKA; na fotce zleva prezident Jan Binar, Ondřej Novák a prezident ASMEA Petr Chajda).

Objem investic do komunikace tak roste už čtvrtým rokem v řadě za sebou. Cifry AKA vychází z řady odhadů a monitoringu Nielsen Admosphere či SPIR Median. Jen například aproximativní odhad odhad čistých mediálních výdajů bez online Nielsen Admosphere se pohybuje na úrovni 61 miliard korun. "Kreativnímu průmyslu se v Česku daří. Daří se vyvážet komunikační služby do zahraničí. Věřím, že další rok přinese stabilní vývoj v této oblasti. U klientů vidíme růstové plány na letošní rok," uvedl Binar.

Zde pořadí nejsilnějších zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru v roce 2019 (v milionech korun, zdroj Nielsen Admosphere):

  1. Alza.cz     1796
  2. Kaufland     1651
  3. Lidl     1502
  4. Sazka     1364
  5. Procter & Gamble     1183