Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

E-shopu Alza v Česku a na Slovensku stoupá obrat o 70 procent

aktualizováno
18:20, 17. 3. 2020

Pandemie koronaviru a z velké části zavřené kamenné prodejny ženou Čechy a Slováky do online obchodů. Největší e-shop Alza.cz (majitelem skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem) hlásí meziroční nárůsty obratů o desítky procent.

V Česku a na Slovensku v meziročním srovnání stoupl obrat online obchodu o více než 70 procent, v Maďarsku o více než 100 procent a v Rakousku přes 300 procent. Denní obrat obchodu se nyní pohybuje přes 100 milionů korun. "Provoz v Alze se začíná přibližovat předvánočnímu období," uvedla mluvčí Alzy Patricie Šedivá. Pro připomenutí: během nejvytíženějšího prosincového týdne 2019  v Alze lidé nakoupili 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. V pondělí 16. prosince 2019 padl rekord denního obratu Alzy - 263 milionů korun.

"Změny v nákupních zvyklostech jsou znatelné, vytížení e-shopu a našich provozů můžeme přirovnat k hlavní sezóně (listopad, prosinec). Mezi nejžádanější patří vybavení pro práci z domova - prodeje notebooků a monitorů stouply meziročně o více než 100 procent, tiskáren, počítačových komponent a příslušenství o více než 60 procent, kancelářských potřeb o 78 procent. Celý segment Alza pro firmy vyskočil o 66 procent," uvedl obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.

Další růstová čísla z Alzy:

  • drogistické zboží a potřeby pro psy a kočky zaznamenaly historicky nejsilnější týden, kdy celá řada produktových skupin jako třeba potřeby pro nejmenší (dětské pleny a dětská výživa), výrobky na praní nebo desinfekční prostředky meziročně rostly o více než 200 procent
  • sportovní vybavení - nárůst více než 200 procent (nejvíce elektrokola, koloběžky, běžecké pásy, cyklistické trenažéry)
  • papírové a elektronické knihy plus 95 procent.
  • hry a herní konzole, stavebnice a deskové hry plus 200 procent
  • prodeje šicích strojů plus 301 procent
  • čističky vzduchu, domácí pekárny a mrazáky vykázaly shodně nárůsty více než 700 procent

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.