Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
     
      

Netflix rozšířil deal s Bontonfilmem o další desítky filmů

18:28, 13. 5. 2020
Film Internet Aleš Borovan

Dohoda filmového distributora Bontonfilm (majitel Martin Palán) se streamovacím obrem Netflix o digitální distribuci se rozšířila o další balík filmů.

Podle informací Borovan.cz čerstvě podepsaný deal, který se týká českého a slovenského teritoria, zahrnuje 70 filmů z portfolia Bontonfilmu. Jsou mezi nimi snímky z Národního filmového archivu, z vlastní produkce Bontonfilmu a dalších nezávislých producentů.

Jedná se již o druhý balík filmů, které Bontonfilm posílá na Netflix. Jsou v něm například snímky Domácí péče (foto), Tankový prapor, Kdyby tisíc klarinetů, Všichni dobří rodáci nebo Vynález zkázy. Prvních 17 titulů z tohoto dealu se na streamovací platformě objeví od 17. června, všech sedmdesát filmů pak do konce letošního roku.

Bontonfilm je jeden ze dvou smluvních partnerů Netflixu v České republice. Druhou společností je AQS/Magic Box, která na platformu poslala rovněž dva balíky filmových titulů (loni a letos v lednu), celkem cca 230 snímků. V jednání je balík třetí.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Makro Cash & Carry ČR: novým výkonným ředitelem velkoobchodního řetězce se od 1. dubna stal Atila Yenisen, který dosud působil na stejné pozici v Bulharsku. Nahradil Oliviera Langleta, který tento post zastával v Česku od dubna 2019.

  • EP Infrastructure: skupina miliardáře Daniela Křetínského, která má pod sebou aktiva energetické infrastruktury ve střední Evropě (tranzit, distribuce a skladování zemního plynu, distribuce elektřiny a teplárenství), v roce 2020 dosáhla ukazatele EBITDA (zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací) a upravený EBITDA ve výši 1622 milionů eur a 1526 milionů eur. Upravený EBITDA mírně klesl o 80 milionů eur (-5 procent) ve srovnání s výsledky roku 2019. "Potěšující výsledky byly dosaženy díky diverzifikaci provozovaných společností napříč několika odvětvími, do značné míry regulovaným nebo kontrahovaným výnosům, vynikající schopnosti konverze provozního výsledku na hotovost a dostatečné likviditě. Finanční zdraví skupiny zůstává silné díky konzervativní kapitálové struktuře a dobře řízené strategii financování, což mimo jiné dokazuje úspěšné vydání 10letého dluhopisu ve výši 500 milionů eur na začátku března 2021," uvedl Václav Paleček, finanční ředitel EPIF.

  • Rock for People: další velký open air háže letos ručník do ringu. Organizátoři Rock for People oznámili přesun letošního ročníku na rok 2022, konkrétně na termín 16. až 18. června. "Bohužel vývoj epidemiologické situace nám již podruhé neumožňuje uspořádat náš klasický mezinárodní festival v plném rozsahu. Se všemi hlavními interprety z letošního ročníku jsme v kontaktu a řešíme jejich účast na rok 2022," uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

  • Nadace rodiny Vlčkových: fond šéfa Avastu a miliardáře Ondřeje Vlčka koupil usedlost Cibulka v pražských Košířích. V komplexu budov s historií sahající do 14. století plánuje vybudovat dětský hospic s paliativním střediskem a zároveň vzdělávací a komunitní prostory pro veřejnost. Nadace rodiny Vlčkových získala celý areál o rozloze 11 595 m², včetně nedalekého Čínského pavilonu.

  • Young & Rubicam Praha: reklamní agentura před nedávnem změnila jednatele. Martina Bártu a Daniela Živicu nahradili Ondřej Obluk a Lukáš Vaculík.

  • Telly: satelitní a internetový operátor (ex-Digi CZ; majitelem je skupina Lama Energy Group) spustil na počátku dubna nový věrnostní program, Telly klub, s odměnami pro stálé zákazníky. Zákazníci Telly mají k dispozici až 129 TV programů, z toho 79 v HD.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.