Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

E-shop a prodejny Pilulka zvedly tržby na 2,4 miliardy

13:49, 8. 6. 2020

Skupina Pilulka (e-shop Pilulka.cz a síť kamenných Pilulka Lékáren s volně dostupnými léky, kosmetikou, zdravotnickým materiálem, potravinářskými doplňky atd.) za loňský rok vyrostla o desítky procent.

Pilulka, za kterou stojí bratři Martin a Petr Kasovi, v loňském roce utržila 2,4 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 20 procent. Tržby kamenných lékáren stagnovaly, naopak výrazný růst zaznamenala online divize. V České republice skupina loni dosáhla provozního zisku ve výši 8 milionů korun. Pro letošní rok počítá Pilulka, která působí v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, s obdobným růstem.

"Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi," uvedl  Martin Kasa.

Za prvních pět měsíců letošního roku je skupina Pilulka výrazně nad plánem a míří k celkovým tržbám tří miliard korun. "Letošní rok je a bude velmi ovlivněn pandemií. Po provozně dobrém začátku roku přišlo období března a dubna, které vystřelilo Pilulku výrazně nad plán. Naopak kamenné lékárny v České republice nečeká snadné období. Lékárny, které nemají online podporu nebo exkluzivní polohu, budou mít v budoucnu velký problém. Léto a druhá polovina roku bude pro kamenné lékárníky velmi složitá kvůli propadu tržeb způsobenému nižší preskripcí lékařů a očekáváme, že dojde k uzavření celé řady lékáren a ke konsolidaci trhu," doplnil Kasa.

Pilulka letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se bude prezentovat pod brandem Pilulka.hu. "Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili. Kapacity jsme narychlo využili k urychlení startu některých služeb na stávajících trzích, jako je erecept.cz, spuštění brand store pro známé značky anebo jako přípravu marketplace pro dodavatele," dodává COO Pilulky Michal Hanáček.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

  • Whalebone: brněnská technologická společnost, která podniká v oblasti internetové bezpečnosti, expanduje do Latinské Ameriky. S expanzí pomůže Adriana Dergam, která do května vedla korporátní komunikaci a udržitelné podnikání českého Vodafonu.

  • A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku expanduje s titulem Náš Region na Moravu. Náš Region Brno je první moravskou mutací a celkově o již 33. novinami této značky. Firma potvrzuje svůj záměr výrazně vstoupit na Moravu a doplnit tak své portfolio lokálních novin a časopisů, které vydává v Praze, ve Středočeském kraji, Karlovarském kraji, Ústeckém kraji a v Libereckém kraji.

  • Premiere Cinemas Czech: menší řetězec multiplexů (Praha, Teplice, Olomouc) v roce 2018 utržil 124 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 14 milionů více. Čistý zisk se meziročně zvýšil ze 14 milionů na 21 milionů korun.

  • Asociace provozovatelů mobilních sítí: novým prezidentem oborové asociace se stává zkušený píárista Pavel Vlček. Bude odpovídat grémiu generálních ředitelů členů asociace a jejímu představenstvu. Vlček během své profesní historie řídil komunikaci a vnější vztahy ministerstva průmyslu a obchodu či Citibank, Rosatom a naposledy mBank. V uplynulých dnech byl opětovně zvolen předsedou výkonného výboru profesní organizace PR Klub.

  • Na turné

    Mirai
    21. 10.22. 11.
  • Hit dne


    První záběry z nového filmu Slávka Horáka. Premiéra v kinech 23. července.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.