Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

E-shop a prodejny Pilulka zvedly tržby na 2,4 miliardy

13:49, 8. 6. 2020

Skupina Pilulka (e-shop Pilulka.cz a síť kamenných Pilulka Lékáren s volně dostupnými léky, kosmetikou, zdravotnickým materiálem, potravinářskými doplňky atd.) za loňský rok vyrostla o desítky procent.

Pilulka, za kterou stojí bratři Martin a Petr Kasovi, v loňském roce utržila 2,4 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 20 procent. Tržby kamenných lékáren stagnovaly, naopak výrazný růst zaznamenala online divize. V České republice skupina loni dosáhla provozního zisku ve výši 8 milionů korun. Pro letošní rok počítá Pilulka, která působí v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, s obdobným růstem.

"Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi," uvedl  Martin Kasa.

Za prvních pět měsíců letošního roku je skupina Pilulka výrazně nad plánem a míří k celkovým tržbám tří miliard korun. "Letošní rok je a bude velmi ovlivněn pandemií. Po provozně dobrém začátku roku přišlo období března a dubna, které vystřelilo Pilulku výrazně nad plán. Naopak kamenné lékárny v České republice nečeká snadné období. Lékárny, které nemají online podporu nebo exkluzivní polohu, budou mít v budoucnu velký problém. Léto a druhá polovina roku bude pro kamenné lékárníky velmi složitá kvůli propadu tržeb způsobenému nižší preskripcí lékařů a očekáváme, že dojde k uzavření celé řady lékáren a ke konsolidaci trhu," doplnil Kasa.

Pilulka letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se bude prezentovat pod brandem Pilulka.hu. "Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili. Kapacity jsme narychlo využili k urychlení startu některých služeb na stávajících trzích, jako je erecept.cz, spuštění brand store pro známé značky anebo jako přípravu marketplace pro dodavatele," dodává COO Pilulky Michal Hanáček.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).