Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
     
      

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Česká technologická společnost Livesport, kterou ovládá miliardář Martin Hájek (vlevo), od producenta a režiséra Petra Vachlera (vpravo) kupuje filmový portál Kinobox.cz.

Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede plodný publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi. Pro Hájka je to logický krok - v souvislosti s pandemií čínského koronaviru vyvstala nutnost diverzifikovat core byznys Livesportu, tedy poskytování sportovních informací (s nástupem pandemie se sportovní soutěže zastavily). Hájek tak paradoxně sahá po dalším byznysu, který je pandemií velmi zranitelný (čínský koronavirus znamenal stopku pro natáčení TV pořadů a filmů, zavřela se kina atd.).

Zároveň Hájek plánuje Kinobox.cz (1,12 milionu reálných uživatelů za květen 2020) vyslat více proti online filmové jedničce Čsfd.cz (3,26 milionu RU za stejný měsíc). "Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV," maluje vizi Hájek.

Kinobox.cz vznikl na základě TV pořadu Kinobox, který vznikl v roce 1993 a pro Českou televizi jej vyráběla VAC - Vachler Art Company. V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Vachler projekt neopouští zcela, zůstane zde v roli konzultanta.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Do Česka míří obří seriálová investice Netflixu

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

Financování a výroba očekávaného filmu se přesouvá do příštího roku

Špičkový komerční režisér chystá na příští rok do kin nový filmový trhák

Fermata posiluje na distribučním trhu s filmovými a hudebními DVD, CD a Blu-ray

Byznys technologicko-mediálního miliardáře zamrzl, naději skýtají nové projekty

V Česku se začala připravovat nová internetové televize

Režiséři Štáfek a Kopp dotočili celovečerní fotbalovou komedii Vyšehrad

Dvořákova firma Movie začala točit Přání Ježíškovi, za Bartošku zaskočil Dušek

Do TOP managagementu Livesport nastupuje Raška, bude hledat nové zdroje příjmů a akvizice

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Na Slámovu Krajinu ve stínu bylo zvědavo jen pár tisíc diváků

Filmový fond rozděloval desítky milionů kinařům, třetinu získalo Cinema City

Vinařská komedie 3Bobule odstartovala s více než 5 miliony korun

Tržby Trojanova Bouráka se blíží 5 milionům

Podle knižního bestselleru Deníček moderního fotra vzniká stejnojmenný film

Síť multikin Cinema City po několikaměsíční pauze otevírá sály

Trojanův Bourák při premiéře v omezené kinosíti utržil přes 2 miliony

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Makro Cash & Carry ČR: novým výkonným ředitelem velkoobchodního řetězce se od 1. dubna stal Atila Yenisen, který dosud působil na stejné pozici v Bulharsku. Nahradil Oliviera Langleta, který tento post zastával v Česku od dubna 2019.

  • EP Infrastructure: skupina miliardáře Daniela Křetínského, která má pod sebou aktiva energetické infrastruktury ve střední Evropě (tranzit, distribuce a skladování zemního plynu, distribuce elektřiny a teplárenství), v roce 2020 dosáhla ukazatele EBITDA (zisk před odpisy, úroky, zdaněním a amortizací) a upravený EBITDA ve výši 1622 milionů eur a 1526 milionů eur. Upravený EBITDA mírně klesl o 80 milionů eur (-5 procent) ve srovnání s výsledky roku 2019. "Potěšující výsledky byly dosaženy díky diverzifikaci provozovaných společností napříč několika odvětvími, do značné míry regulovaným nebo kontrahovaným výnosům, vynikající schopnosti konverze provozního výsledku na hotovost a dostatečné likviditě. Finanční zdraví skupiny zůstává silné díky konzervativní kapitálové struktuře a dobře řízené strategii financování, což mimo jiné dokazuje úspěšné vydání 10letého dluhopisu ve výši 500 milionů eur na začátku března 2021," uvedl Václav Paleček, finanční ředitel EPIF.

  • Rock for People: další velký open air háže letos ručník do ringu. Organizátoři Rock for People oznámili přesun letošního ročníku na rok 2022, konkrétně na termín 16. až 18. června. "Bohužel vývoj epidemiologické situace nám již podruhé neumožňuje uspořádat náš klasický mezinárodní festival v plném rozsahu. Se všemi hlavními interprety z letošního ročníku jsme v kontaktu a řešíme jejich účast na rok 2022," uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

  • Nadace rodiny Vlčkových: fond šéfa Avastu a miliardáře Ondřeje Vlčka koupil usedlost Cibulka v pražských Košířích. V komplexu budov s historií sahající do 14. století plánuje vybudovat dětský hospic s paliativním střediskem a zároveň vzdělávací a komunitní prostory pro veřejnost. Nadace rodiny Vlčkových získala celý areál o rozloze 11 595 m², včetně nedalekého Čínského pavilonu.

  • Young & Rubicam Praha: reklamní agentura před nedávnem změnila jednatele. Martina Bártu a Daniela Živicu nahradili Ondřej Obluk a Lukáš Vaculík.

  • Telly: satelitní a internetový operátor (ex-Digi CZ; majitelem je skupina Lama Energy Group) spustil na počátku dubna nový věrnostní program, Telly klub, s odměnami pro stálé zákazníky. Zákazníci Telly mají k dispozici až 129 TV programů, z toho 79 v HD.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.