Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
       
     
      
    

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Česká technologická společnost Livesport, kterou ovládá miliardář Martin Hájek (vlevo), od producenta a režiséra Petra Vachlera (vpravo) kupuje filmový portál Kinobox.cz.

Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede plodný publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi. Pro Hájka je to logický krok - v souvislosti s pandemií čínského koronaviru vyvstala nutnost diverzifikovat core byznys Livesportu, tedy poskytování sportovních informací (s nástupem pandemie se sportovní soutěže zastavily). Hájek tak paradoxně sahá po dalším byznysu, který je pandemií velmi zranitelný (čínský koronavirus znamenal stopku pro natáčení TV pořadů a filmů, zavřela se kina atd.).

Zároveň Hájek plánuje Kinobox.cz (1,12 milionu reálných uživatelů za květen 2020) vyslat více proti online filmové jedničce Čsfd.cz (3,26 milionu RU za stejný měsíc). "Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV," maluje vizi Hájek.

Kinobox.cz vznikl na základě TV pořadu Kinobox, který vznikl v roce 1993 a pro Českou televizi jej vyráběla VAC - Vachler Art Company. V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Vachler projekt neopouští zcela, zůstane zde v roli konzultanta.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Do Česka míří obří seriálová investice Netflixu

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

Financování a výroba očekávaného filmu se přesouvá do příštího roku

Špičkový komerční režisér chystá na příští rok do kin nový filmový trhák

Fermata posiluje na distribučním trhu s filmovými a hudebními DVD, CD a Blu-ray

Byznys technologicko-mediálního miliardáře zamrzl, naději skýtají nové projekty

V Česku se začala připravovat nová internetové televize

Do vedení Livesportu nastupuje Tomáš Pondělík

Režiséři Štáfek a Kopp dotočili celovečerní fotbalovou komedii Vyšehrad

Dvořákova firma Movie začala točit Přání Ježíškovi, za Bartošku zaskočil Dušek

Do TOP managagementu Livesport nastupuje Raška, bude hledat nové zdroje příjmů a akvizice

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Na Slámovu Krajinu ve stínu bylo zvědavo jen pár tisíc diváků

Filmový fond rozděloval desítky milionů kinařům, třetinu získalo Cinema City

Vinařská komedie 3Bobule odstartovala s více než 5 miliony korun

Tržby Trojanova Bouráka se blíží 5 milionům

Podle knižního bestselleru Deníček moderního fotra vzniká stejnojmenný film

Síť multikin Cinema City po několikaměsíční pauze otevírá sály

Trojanův Bourák při premiéře v omezené kinosíti utržil přes 2 miliony

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Dentsu Czech Republic: podíl ve výši 90 procent v agentuře Isobar Czech Republic se přesune uvnitř komunikační skupiny z Adexpres.com na další firmu dentsu McGarrybowen Czech Republic. Má se jednat o účetní operaci. Zbylých 10 procent má Dentsu Czech Republic.

  • TV Nova: reality show Survivor Česko & Slovensko při svém televizním startu v úterý 18. ledna podle televize zaujala 30,81 procenta lidí u televizních obrazovek v CS 15 až 54. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladšími ženami - 53,81 procenta v CS Ž15 až 34.

  • Tomáš Kočko & Orchestr: seskupení z tuzemské world music scény vydalo poslední den 2021 novinkové album Ona. Slavnostní "postřižiny" nového CD proběhnou 5. dubna v brněnském Sono Centru. Natáčelo se částečně v domácích studiích hostujících interpretek a interpretů (Lucia Šoralová, Alena Antalová, Gosza Tutko a Cimbaliband), a také ve studiu dvorního zvukaře Broňka Šmida.

  • Digital People: společnost, která zastřešuje čtyři módní brandy a e-shopy Zoot, Different, Urban Store a Bibloo působící na 11 trzích Evropy, získala ke konci roku 2021 nového strategického partnera. Akciový podíl ve společnosti Digital People ve výši 50,01 procenta koupila od Natlandu společnost Across e-commerce, která se stane majoritním vlastníkem a získává tím také pravomoci exekutivně řídit celou skupinu. Majitelem Across e-commerce je slovenská skupina Across (Július Strapek).

  • Microsoft: obří softwarová korporace kupuje velkého herního vydavatele Activision Blizzard (tituly Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty nebo Candy Crush). Objem transakce je 68,7 miliardy dolarů (cena akcie 95 dolarů za kus). Po uzavření transakce (předpoklad rok 2023) by se Microsoft měl stát třetí největší herní společností na svět za Tencent a Sony. Activision Blizzard zaměstnává okolo 10 tisíc lidí po celém světě.

  • Vodafone: ve videotéce Vodafone TV diváci v roce 2021 v kategorii české filmy nejvíce sledovali (podle pořadí) 1. Anděl Páně 2. 2. S čerty nejsou žerty. 3. Čertoviny. 4. Ženy v běhu. 5. Tři oříšky pro Popelku. V kategorii české seriály to byly 1. První republika 1. a 2. série. 2. Vyšehrad. 3. Mlsné medvědí příběhy. 4. Pat a Mat. 5. Krtek a Panda. Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a podle firmy má aktuálně statisíce zákazníků.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Guru

Televize Aleš Borovan

Kdo ještě před několika měsíci pochyboval, zda si TV Nova náhodou objemnými investicemi do velkého počtu premiérových internet-only seriálů na Voyo.cz náhodou neukousla příliš velké sousto, ten minimálně od novinkové série Guru musí začít uznale kývat hlavou (pokud to neudělal již u loňského titulu Případ Roubal).

Guru rozhodně není bakelitovou a lacině vypadající vycpávkou pro Voyo mezi americké blockbustery. Je to vydařená, plnokrevná minisérie s dobrou production value (výkonná produkce zkušená Dramedy Productions), navíc na nesnadné téma manipulace a zneužívání druhých (zde především psychických raněných či labilních žen). Guru, který vznikl na motivy nechvalně proslulého samozvaného Gurua Járy alias Óm Nadsamce a jeho polosekty, je výborně napsaný (Jan Coufal), scénář se vyhnul laciné bulvarizaci a povrchní oplzlosti.

Skvěle a přitom citlivě pracuje s atmosférou, některé pasáže, zejména obávaného "odháčkování", mohou některým slabším jedincům dost zacloumat emocemi. Je třeba smeknout, že stejně jako v Roubalovi, tak i v Guruovi dostávají velký prostor spíše neokoukané tváře, nejedná se o umělce provařené milionem seriálů. Angažovaní herci a herečky se odměnili povětšinou výbornými výkony (zejména Anna Fialová), ve kterých se snoubí civilní a soustředěné herectví. A dvě plus: herec Vojtěch Kotek má konečně ve své filmografii pořádného zlouna (každý větší herec by ho měl mít) a velmi solidní rukavice hozená konkurenční Primě. Jestli se dvě největší komerční stanice v Česku začnou přeplivávat v ranku quality TV, tuzemský divák na tom jedině vydělá.