Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Česká technologická společnost Livesport, kterou ovládá miliardář Martin Hájek (vlevo), od producenta a režiséra Petra Vachlera (vpravo) kupuje filmový portál Kinobox.cz.

Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede plodný publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi. Pro Hájka je to logický krok - v souvislosti s pandemií čínského koronaviru vyvstala nutnost diverzifikovat core byznys Livesportu, tedy poskytování sportovních informací (s nástupem pandemie se sportovní soutěže zastavily). Hájek tak paradoxně sahá po dalším byznysu, který je pandemií velmi zranitelný (čínský koronavirus znamenal stopku pro natáčení TV pořadů a filmů, zavřela se kina atd.).

Zároveň Hájek plánuje Kinobox.cz (1,12 milionu reálných uživatelů za květen 2020) vyslat více proti online filmové jedničce Čsfd.cz (3,26 milionu RU za stejný měsíc). "Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV," maluje vizi Hájek.

Kinobox.cz vznikl na základě TV pořadu Kinobox, který vznikl v roce 1993 a pro Českou televizi jej vyráběla VAC - Vachler Art Company. V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Vachler projekt neopouští zcela, zůstane zde v roli konzultanta.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Do Česka míří obří seriálová investice Netflixu

Filmový byznys zvedl čistý zisk na rekordních 90 milionů korun

Čerstvá akvizice ve filmovém byznysu

Financování a výroba očekávaného filmu se přesouvá do příštího roku

Špičkový komerční režisér chystá na příští rok do kin nový filmový trhák

Fermata posiluje na distribučním trhu s filmovými a hudebními DVD, CD a Blu-ray

Byznys technologicko-mediálního miliardáře zamrzl, naději skýtají nové projekty

V Česku se začala připravovat nová internetové televize

Režiséři Štáfek a Kopp dotočili celovečerní fotbalovou komedii Vyšehrad

Dvořákova firma Movie začala točit Přání Ježíškovi, za Bartošku zaskočil Dušek

Do TOP managagementu Livesport nastupuje Raška, bude hledat nové zdroje příjmů a akvizice

Babišova vláda posílá filmařům desítky milionů, peníze dostanou jen vybrané produkce a distributoři

Kinotržby komedie Bábovky překročily 23 milionů korun

Komedie Bábovky Rudolfa Havlíka prodala kinolístky za téměř 20 milionů

Globální kinotržby akční sci-fi Tenet překročily 300 milionů dolarů

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války

Na Slámovu Krajinu ve stínu bylo zvědavo jen pár tisíc diváků

Filmový fond rozděloval desítky milionů kinařům, třetinu získalo Cinema City

Vinařská komedie 3Bobule odstartovala s více než 5 miliony korun

Tržby Trojanova Bouráka se blíží 5 milionům

Podle knižního bestselleru Deníček moderního fotra vzniká stejnojmenný film

Síť multikin Cinema City po několikaměsíční pauze otevírá sály

Trojanův Bourák při premiéře v omezené kinosíti utržil přes 2 miliony

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Prima Comedy Central: kanál, který je součástí skupiny ViacomCBS, se mění na Paramount Network. Nový název stanice uvidí diváci na přijímačích od 12. ledna 2021. Program kanálu bude nově kombinovat komediální show z Prima Comedy Central (Comedy Club, Taková moderní rodinka Červený trpaslík atd.), spolu s filmy. I nadále bude pro klienty kanál Paramount Network zastupovat obchodní zastupitelství skupiny Prima, Media Club, pro vysílací operátory pak Axocom.

  • Český rozhlas: navýší s účinností od 1. ledna 2021 zaměstnancům mzdy v rozmezí od 1 do 6 procent podle výše základního platu. Platí to pro zaměstnance se základní mzdou do 50 tisíc korun. Ředitel René Zavoral vyplatí všem zaměstnancům také mimořádnou plošnou odměnu. Na valorizaci mezd ČRo vyčlenil 13 milionů korun. V roce 2021 by měla výše průměrné měsíční mzdy ve veřejnoprávním rozhlasu překročit 43 tisíc korun.

  • O2 Czech Republic: operátor se stal partnerem nové kulturní platformy Naživo, která chce podpořit umělce v době koronavirové pandemie a propojit živou kulturu s diváky u obrazovek. O2 TV tak od prosince nabídne divákům TV stanici Televize Naživo.

  • NutritionPro: start-up, který vyvinul aplikaci pro sestavení a rozvoz jídla, odpovídající individuálním preferencím strávníka, získal na další rozvoj 7 milionů korun od SFG Holding. Ten se se dlouhodobě věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců, firem i startupů.

  • KKCG: Aricoma Group, která je součástí skupiny Karla Komárka ml., kupuje 100 procent švédské
    technologické společnosti Seavus (IT poradenství, softwarový vývoj, implementaci softwarových produktů pro správu a řízení infrastruktury atd.). Aricoma touto akvizicí proniká na další trhy v Evropě a posiluje také pozici v USA. Zároveň se stává mezinárodním hráčem na poli informačních technologií s konsolidovaným obratem 8 miliard korun, se ziskem před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) přes 600 milionů korun a s více než 2800 zaměstnanci.

  • Antimonopolní úřad: prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval 1. prosince 2020 novým předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsnu. Dosavadní předseda ÚOHS Petr Rafaj na svou funkci rezignoval.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.