Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Miliardář Hájek kupuje Vachlerův filmový portál Kinobox.cz

Česká technologická společnost Livesport, kterou ovládá miliardář Martin Hájek (vlevo), od producenta a režiséra Petra Vachlera (vpravo) kupuje filmový portál Kinobox.cz.

Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede plodný publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi. Pro Hájka je to logický krok - v souvislosti s pandemií čínského koronaviru vyvstala nutnost diverzifikovat core byznys Livesportu, tedy poskytování sportovních informací (s nástupem pandemie se sportovní soutěže zastavily). Hájek tak paradoxně sahá po dalším byznysu, který je pandemií velmi zranitelný (čínský koronavirus znamenal stopku pro natáčení TV pořadů a filmů, zavřela se kina atd.).

Zároveň Hájek plánuje Kinobox.cz (1,12 milionu reálných uživatelů za květen 2020) vyslat více proti online filmové jedničce Čsfd.cz (3,26 milionu RU za stejný měsíc). "Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV," maluje vizi Hájek.

Kinobox.cz vznikl na základě TV pořadu Kinobox, který vznikl v roce 1993 a pro Českou televizi jej vyráběla VAC - Vachler Art Company. V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Vachler projekt neopouští zcela, zůstane zde v roli konzultanta.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Zásilkovna: služba pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi překonala hranici 2 milionů přepravených zásilek. Službu Zásilkovna spustila na konci dubna 2019. První milion přepravených zásilek byl překonán po roce fungování v květnu letošního roku.

  • FTV Prima: druhá komerční televize poprvé zkouší princip tzv. kinoautomatu Radúze Činčery. Diváci si budou moci hlasováním zvolit, zda v od neděle 4. října večer uvidí buď seriálovou novinku Einstein, nebo novou, čtvrtou řadu seriálu Polda.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě hlásí potvrzení 90 procent kapel z letošního odsunutého ročníku pro příští rok. Další BA by se měl konat 10. až 14. srpna 2021. Fandové se mohou těšit na kapely Mayhem, Bloodbath, Alcest, Arcturus, Cradle of Filth, Dark Funeral, Front Line Assembly, Katatonia, Mercyful Fate nebo Venom.

  • Zdeněk Bakala: miliardář věnoval cca 5,5 milionu korun a na rozjezd maďarského protivládního zpravodajského portálu Telex. V Česku Bakala v minulosti posílal štědré dary vybraným politickým stranám.

  • Microsoft: obří holding kupuje vývojářské studio Bethesda Softworks, které stojí za herními tituly jako The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM nebo Quake. Objem akvizice se pohybuje na úrovni 7,5 miliardy dolarů. Microsoft na podzim chystá uvést na trh další herní konzole řady Xbox - Series X a Series S.

  • TV Nova: třetí díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 19. září dosáhl 28,53 procenta share v 15 - 54 a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 759 tisíc diváků. Čísla sledovanosti dalších nováckých pořadů v uplynulém týdnu: Televizní noviny 37,30 procenta diváků v CS 15-54, seriál Ulice 33,17 procenta v cílové skupině 15 - 54 a Ordinace v růžové zahradě 2  - 16,27 procenta diváků v CS 15 - 54.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.