reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nárůst výkonu Seznam.cz mírně zpomalil, čistý zisk přesáhl miliardu

12:59, 23. 6. 2020

Růst internetové firmy Seznam.cz se v loňském roce mírně zpomalil. Podnik Iva Lukačoviče v roce 2019 utržil 4,69 miliardy korun.

V meziročním srovnání to je nárůst o 210 milionů. O rok dříve firma narostla o 360 milionů korun. Seznam.cz (na fotce trojjedinný CEO Kapalín - Procházka - Zima) v uplynulém roce hospodařil se ziskem před zdaněním 1,4 miliardy korun (2018 - 1,6 miliardy) a profitabilitu udržel na hranici 30 procent. Čistý zisk by se měl pohybovat něco přes 1,1 miliardy korun. Nejvíce se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst o 15 procent.

"Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizací obsahu pro uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek. Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 procent," uvedl Pavel Zima. Produktových inovací se dočkaly i Mapy.cz, Seznam Zprávy a prohlížeč.

Klíčovým rokem pro celou tuzemskou ekonomiku i českou internetovou jedničku bude podle Zimy ten letošní. "Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability," komentuje Zima.